????????????????????????????????????

امضای چندین قرارداد تجاری به ارزش بیش از 269 میلیون افغانی در هفدهمین نمایشگاه زراعتی کابل

اطلاعات روز: وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید که هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی زراعتی کابل با دستاوردهای خوب اقتصادی پایان یافت و در این نمایشگاه به ارزش بیش از 269 میلیون افغانی قراردادها و تفاهم‌نامه‌های تجاری امضا شده است.
نمایشگاه زراعی کابل هر سال دو بار از سوی وزارت زراعت برگزار می‌شود. هدف آن معرفی تولیدات و محصولات داخلی، بازاریابی، تأمین روابط دهقانان، تجار، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران می‌باشد.
وزارت زارعت می‌گوید که هفدهمین نمایشگاه زراعتی که همزمان با روز جهانی زنان روستایی برگزار شده بود، در آن محصولات زراعتی، فراورده‌های باغی، تولیدات داخلی، صنایع دستی خانم‌ها و ماشین‌آلات خارجی از سراسر کشور به نمایش گذاشته شده بود و با استقبال گرم و اشتراک ده‌ها هزار شهروند کشور امروز (یک‌شنبه، 2 عقرب) پایان یافت.
در خبرنامه‌ی وزارت زراعت که به اطلاعات روز فرستاده شده، نوشته است که آمار به‌دست آمده نشان می‌دهد در این نمایشگاه به ارزش269541500 افغانی قراردادها و تفاهم‌نامه‌های تجارتی امضا شده است.
خبرنامه افزوده که در مجموع 113543 نفر از 232 غرفه‌ی این نمایشگاه دیدن کرده و همچنان در مجموع به ارزش بیش از پنج میلیون و 598 هزار افغانی از محصولات دهقانان و صنعت‌کاران خریداری نموده‌اند.
در این نمایشگاه 61 غرفه جدید و 29 غرفه مربوط صنایع دستی‌ خانم‌ها به نمایش گذاشته شده بود.
اما سال یک شرکت ترکی نیز در این نمایشگاه غرفه باز کرده و وسایل و ماشین‌آلات ساخت این شرکت را به نمایش گذاشته بود.