افغانستان حمله‌ی تروریستی بر مرکز آموزشی پولیس در کویته پاکستان را محکوم کرد

اطلاعات روز: رییس‌جمهور غنی حمله‌ی مهاجمان مسلح بر یک مرکز آموزشی پولیس در شهر کویته ایالت بلوچستان پاکستان را محکوم کرد.
شب گذشته در حمله‌ی مهاجمان مسلح بر این مرکز آموزشی، ده‌ها دانشجو و نگهبان کشته و بیش از 100 تن دیگر زخمی شدند. پولیس پاکستان گفته است که در این حمله بیش از 50 تن کشته شده‌اند.
دفتر سخن‌گوی ریاست‌جمهوری افغانستان با نشر بیانیه‌یی گفته است آقای غنی این حمله را به شدیدترین الفاظ محکوم کرده و گفته است که تروریسم تهدید مشترک برای ثبات منطقه و جهان است و «امروز (دوشنبه) یکبار دیگر از اثر حمله‌ی تروریستی و حشتناک، شماری از خانواده‌ها به‌سوگ نشستند.»
خبرنامه افزوده که آقای غنی یکبار دیگر بر مبارزه مشترک در سطح ملی و منطقه‌یی برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی تأکید کرد و گفت، تروریسم «هیچ دین، قانون، نژاد و قومیت را نمی‌شناسد و نه‌هم به آن ارج می‌گذارد، از این جهت باید بر اساس دیدگاه واحد و استراتژی واضح، همه بدون تفکیک قایل‌شدن میان تروریسم خوب و بد علیه آنان مبازره نمایند و به استعمال قوه مبادرت ورزند.»
رییس‌جمهور غنی همچنان با ‌خانواده‌های قربانیان این رویداد همدردی کرده است.
گزارش‌ها از بلوچستان پاکستان حاکی است که اکثریت قربانیان این رویداد دانشجویان این مرکز آموزشی پولیس است. مقام‌ها گفته‌اند که سه پیکارجوی مسلح با جلیقه‌های انفجاری در حمله شرکت داشتند که با ورود به مرکز آموزشی به سمت افراد گلوله‌باری کرده‌اند.
گفته شده که دو نفر از مهاجمان پس از منفجر کردن جلیقه‌های انفجاری خود کشته شدند و یکی از آن‌ها به‌دست نیروهای امنیتی.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *