غنی,اشرف غنی,بازی با مجاهدین,بازی جدید غنی با مجاهدین,مجاهدین,مجاهدین افغانستان,اشرف غنی

رییس‌جمهور در رأس یک هیأت بلند پایه دولتی به قطر رفت

اطلاعات روز: رییس‌جمهور غنی در رأس یک هیأت بلندپایه دولتی امروز (سه‌شنبه، چهارم عقرب) به قطر رفت.
در این سفر آقای غنی را صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه، مولوی قیام‌الدین کشاف رییس ‌شورای سراسری علمای افغانستان، سیدسعادت منصور نادری وزیر امور شهرسازی، داوود سلطان‌زوی و شمار دیگر از مشاوران ریاست‌جمهوری، فیض‌الله ذکی معاون مشاور امنیت ملی و محمدهارون چخانسوری سخن‌گوی ریاست‌جمهوری همراهی می‌نمایند.
دفتر سخن‌گوی ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی گفته است که هیأت افغانستان به‌منظور ابراز همدردی و غم‌شریکی به‌خاطر فوت امیر پیشین قطر شیخ خلیفه بن حمدآل ثانی به این کشور رفته است.
خبرنامه افزوده رییس‌جمهور غنی به امیر قطر شیخ تمیم بن حمدآل ثانی، به‌نمایندگی از دولت و مردم افغانستان وفات شیخ خلیفه بن حمدآل ثانی را به‌خانواده‌ی او و مردم آن کشور تسلیت خواهد گفت.
سفر هیأت بلندپایه دولتی افغانستان به قطر در حالی‌ست که در روزهای اخیر گزارش‌هایی از گفت‌وگو و دیدارهایی پنهانی نمایندگان افغانستان با اعضای ارشد گروه طالبان در مورد مذاکرات صلح منتشر شده است.
گاردین گزارش داده بود که معصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی افغانستان دو بار در ماه سپتامبر و اکتوبر با اعضای ارشد دفتر سیاسی طالبان که در دوحه پایتخت قطر موقعیت دارد، دیدار کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *