جنرال دوستم اتهام لت‌وکوب احمد ایشچی را رد کرد

اطلاعات روز: جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید احمد ایشچی را لت‌وکوب نکرده و مسئولان امنیتی آقای ایشچی را در رابطه به تمویل مخالفین و دست داستن در ناامنی‌های پی در پی در ولایت جوزجان باداشت کرده‌اند.
پس از آن‌که خبر لت‌وکوب انجنیر احمد ایشچی، یکی از باشندگان ولسوالی خواجه دوکوه ولایت جوزجای به‌دست جنرال دوستم منتشر شد، اکنون در واکنش به این خبر معاون اول ریاست جمهوری با رد این خبر می‌گوید نامبرده پس از دریافت معلومات توسط منابع مختلف، در رابطه به دست داشتن در ناامنی و تمویل مخالفین بازداشت شده است.
آقای دوستم با نشر اعلامیه‌یی در صفحه رسمی فیسبوکش گفته است که «بر بنیاد این اسناد مخالفین متذکره از چندی بدین‌سو امنیت ولسوالی‌های خماب و خواجه دوکوه را که هم مرز با ترکمنستان و بندر آقینه می‌باشد، بر هم می‌زدند.»
دیروز منابعی به روزنامه اطلاعات روز گفته بودند که جنرال دوستم در یک مسابقه‌ی بزکشی با مُشت به‌صورت احمد ایشچی کوبیده و پس از آن محافظانش آقای ایشچی را در حضور مردم لت‌وکوب کرده و به خانه‌ی جنرال دوستم انتقال می‌دهند.
باتور ایشچی، پسر احمد ایشچی به اطلاعات روز گفته بود که اتفاقی که در مراسم مسابقه‌ی بزکشی رخ داده برای همه تکان دهنده است. او گفته بود: «پدرم لت‌وکوب شده و سپس به خانه‌ی جنرال دوستم منتقل می‌شود».
اما آقای دوستم در اعلامیه خود گفته است که به‌خاطر اطمینان خاطر و رفع هرگونه نگرانی در آستانه‌ی افتتاح خط آهن لاجورد، تدابیر امنیتی لازم از سوی ارگان‌های مربوط روی‌دست گرفته شده است.
در این اعلامیه آمده است: «یاد آور می‌شویم که چندی پیش نیز انجنیر باتور ایشچی پسر انجنیر احمد ایشچی که به صفت ولسوال ولسوالی آقچه ایفای وظیفه می‌نمود، به‌خاطر نگرانی‌های موجود در امور امنیتی ولسوالی آقچه و محیط ماحول آن از سمتش برکنار شده بود.»
در این اعلامیه آمده است که فعالیت مخالفین در ولسوالی آقچه به حدی رسید که بالاخره با مداخله مستقیم معاون اول ریاست جمهوری عملیات راه‌اندازی شده و این ولسوالی از سقوط نجات داده شد.
معاون اول رییس جمهور گفته است که در بازداشت آقای ایشچی «هیچ‌گونه تمایلات شخصی از سوی هیچ‌کسی در این خصوص در میان نبوده و امیدواریم تا مسئولین رسانه‌ها در این گونه موارد دقت بیشتر به خرچ داده و مسایل مهم امنیتی کشور را در محراق توجه خویش قرار بدهند و اذهان عامه نیز مغشوش نگردد.»
براساس گفته‌های منابع اطلاعات روز، آقای ایشچی هم‌بازی دوران کودکی جنرال دوستم است و هر دو در یک منطقه به‌دنیا آمده‌اند.
دیروز بابور ایشچی گفته بود که جنرال دوستم و پدرش از زمان‌های بسیار سابق به‌ویژه در زمان حکومت نجیب‌الله اختلاف‌نظرهای جدی با هم داشتند. او گفته بود پدرش سال‌هاست هیچ فعالیت سیاسی و حزبی ندارد. اما اتفاقی که در مراسم مسابقه‌ی بزکشی رخ داده است، برای همه‌ی ما تکان‌دهنده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *