پاسخ الشبهات فی امور السلطنه

بعضی از افراد مغرض و نادان و عده‌یی از مرتکبین به صنعت تجاهل‌العارف سوالاتی برای من فرستاده‌اند که هم پرسیدن‌شان موجب وهن مملکت است و هم پاسخ دادن‌شان شاهدی بر دلقک بودن پاسخ‌دهنده. با وجود این، یعنی معذالک، من به این سوال‌ها پاسخ می‌دهم:
سوال: در مواردی که یک شارلاتان به ولایات کشور سفر می‌کند و به والی و قوماندان امنیه و دیگر مقامات حکومتی تقدیرنامه می‌دهد و با هلیکوپتر دولتی و خیلی از چاکران و پیش‌خدمت‌ها از یک ولایت به ولایت سفر می‌نماید، آیا تقدیرنامه‌های چنین شخصی اعتبار دارد؟
پاسخ: به نام خداوند بخشاینده‌ی مهربان. پاسخ کوتاهش این است که نه. ولی پاسخ درازش این است: تف بر شما مزدوران بیگانه که شب و روز در پی بدنام کردن اداره‌ی امنیت ملی کشور هستید. چند سال پیش هم که کل‌تان خبر داشتید که ملاعمر فوت کرده و استخوان‌هایش در جویچه‌های کراچی طعمه‌ی بهایم گشته، به امنیت ملی خبر ندادید و امنیت ملی به رییس‌جمهور اطلاع نداد و در نتیجه رییس‌جمهور در مناسبت عید سعید فطر پیام تبریکیه به ملاعمر فرستاد و برای او طول عمر آرزو کرد. بعد که معلوم شد ملاعمر دو سال قبل از آن عید سعید خرقه‌ی چرکین خود را از دار فانی به غار باقی برون کشیده، شما، که ای ننگ بر شما، خوش‌حالی کردید و طعنه زدید و آبروی رییس مملکت را بردید. چه شد؟ چه حاصل کردید؟ خوب شد رییس‌جمهورتان به مرده‌ی چند ساله مسیج فرستاد؟
حالا هم ما مطمئن‌ایم که این آدم تقدیرنامه‌دهنده را شما رسانه‌های بادآلود و مغرض و جاهل به ولایات فرستاده‌اید تا آبروی اتمرالسلطنه را ببرید. اما زهی خیال باطل. دولت افغانستان به سرعت دست به کار شد و فرد خاین مذکور را که احتمالا یک مرد است و در حدود سی‌وپنج یا پنجاه‌وچهار یا چهل‌وهشت سال دارد شناسایی کرد و اگر google earth امنیت ملی امشب خراب نباشد، او را به پنجه‌ی قانون خواهد سپرد.
سوالات دیگر را حالا جواب نمی‌دهیم. از پاسخی که به همین یک سوال ابلهانه دادیم، اعصاب خودمان خراب شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *