15 تن به‌شمول فرماندهان مهم طالبان و کارمندان سازمان استخبارات پاکستان در هلمند کشته شدند

اطلاعات روز: دفتر رسانه‌ها والی هملند اعلام کرده است که در یک حمله‌ی هوایی نیروهای خارجی در ولسوالی موسی قلعه این ولایت 15 طالب به‌‌شمول شماری از فرماندهان مهم و بزرگان این گروه و دو کارمند سازمان استخبارات پاکستان کشته شده‌اند.
دفتر رسانه‌های والی هلمند با نشر خبرنامه‌یی گفته است که این حمله‌ی هوایی بعد از ظهر شنبه در بازار ولسوالی موسی قلعه و بالای یک نشست مهم طالبان انجام شد.
در خبرنامه آمده که در میان کشته‌شده‌ها، ملا طاهر مسئول مالی طالبان در هلمند، حاجی ناصر مسئول جلب و جذب، حاجی خادم مسئول قطعه نظامی، حاجی روحانی ولسوالی نام‌نهاد ولسوالی نهرسراج، ملا صادق آغا مسئول نظامی طالبان برای ولایت قندهار، حاجی خالد معاون والی نام‌نهاد طالبان برای ولایت ارزگان شامل اند.
همچنان خبرنامه افزوده که در این حمله‌یی هوایی نیروهای خارجی، 15 تن دیگر زخمی شده‌اند که در میان آنان دو کارمند سازمان استخبارات پاکستان نیز دیده شده‌است.
براساس این خبرنامه، در این حمله هشت عراده موتر نوع مختلف طالبان، سه عراده تانک هاموی، یک موتر رنجر، 18 میل سلاح پیکا، چهار راکت انداز، سه میل هاوان، چهار میلSPG9، 25 میل کلانشینکوف از بین برده شده است.
نیروهای بین‌المللی مستقر در افغانستان و مأموریت حمایت قاطع تاکنون در مورد این حمله چیزی نگفته‌اند.
طالبان نیز تاکنون در مورد این رویداد چیزی نگفته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *