داعش 12 استاد یک مدرسه را ربود

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت ننگرهار تایید کرده‌اند که افراد گروه داعش 12 استاد یک مدرسه‌ی‌ دینی در ولسوالی هسکه‌مینه‌ی این ولایت را ربوده‌اند.
دفتر رسانه‌های والی ننگرهار با نشر خبرنامه‌یی گفته است که این رویداد حوالی ساعت 9:30 صبح روز یک‌شنبه، 26 جدی، در روستای «شپول» رخ داده و استادان زمانی که مصروف اخذ امتحان از دانش‌آموزان بودند از سوی افراد داعش ربوده شدند.
سازولی، ولسوال هسکه‌مینه با تایید این خبر گفته است با این‌که نیروهای امنیتی زود متوجه ربودن این استادان شدند، اما با تلاش‌های زیاد موفق نشدند جلو نیروهای داعش را بگیرند. به گفته‌ی او، تاکنون انگیزه‌ی این رویداد معلوم نیست.
گلاب منگل، والی ننگرهار اطمینان داده است که مسئولان تلاش‌های همه‌جانبه برای رهایی این استادان از چنگ داعش را شروع کرده‌اند.
اما ریاست معارف ولایت ننگرهار در خبرنامه‌یی ربوده شدن ۱۲ استاد و دو کارمند این مدرسه‌ی دینی را تایید کرده‌است.
فعالیت‌های هراس‌افگنانه‌ی گروه داعش در روزهای اخیر در شماری از ولسوالی‌های ننگرهار دوباره آغاز شده است. روز جمعه این گروه در ولسوالی کوت نزدیک به 70 منزل مسکونی را آتش زدند.

انفجار ماین کنار جادیه‌یی در پچیراگام هشت کشته برجا گذاشت
از سوی هم روز یک‎شنبه در یک انفجار ماین کنارجاده‌یی در ولسوالی پچیراگام این ولایت هشت غیرنظامی کشته شدند.
وزارت داخله در خبرنامه‌یی گفته است که حوالی صبح روز یک‌شنبه، یک موتر نوع دادسن غیرنظامیان در روستای «برغولی» ولسوالی پچیراگام با یک ماین کنارجاده‌یی که از سوی تروریستان جاسازی شده بود، برخورد کرد که در نتیجه‌ی این رویداد، هفت غیرنظامی کشته و یک غیرنظامی دیگر زخمی شدند.
گروه طالبان هنوز در مورد این ‌حادثه ابرازنظر نکرده است.
وزارت داخله این رویداد را محکوم کرده و گفته است جاسازی ماین‌های کنارجاده‌یی و حملات انتحاری نشان‌دهنده‌ی ضعف و ناتوانی جدی دشمنان مردم افغانستان بوده که توان مقابله با نیروهای امنیتی افغانستان را ندارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *