قطر فرودگاه ولایت فراه را گسترش می‌دهد

اطلاعات روز: اداره‌ی مستقل هوانوردی ملکی اعلام کرده است که تفاهم‌نامه‌ی توسعه‌ی فرودگاه ولایت فراه میان این اداره و مؤسسه‌ی الغرافه‌ی قطر امضا شد.
این تفاهم‌نامه روز دوشنبه، 27 جدی با حضور مقام‌های محلی امضا شد و کار توسعه‌ی آن رسماً افتتاح شد. کار توسعه آن تا 18 ماه دیگر تکمیل می‌شود.
براساس این تفاهم‌نامه، قرار است مؤسسه‌ی الغرافه‌ی قطر فرودگاه فراه را به‌طول 800 متر و عرض 35 متر توسعه دهد.
حامد ظاهر، رییس عمومی اداره‌ی مستقل هوانوردی گفته است که توسعه‌ی فرودگاه چند بخش را در بر می‌گیرد.
براساس خبرنامه‌ی اداره‌ی هوانوردی، تعمیر اطفائیه، ترمینل با ظرفیت سالانه 450 هزار مسافر، کلنیک صحی برای میدان و خرید یک عراده موتر اطفائیه به‌ارزش یک میلیون دالر نیز شامل این تفاهم‌نامه است.
حامد ظاهر افزود که هزینه‌ی این پروژه، چهارونیم میلیون دالر امریکایی می‌شود که از سوی مؤسسه‌ی الغرافه پرداخت خواهد شد.
داکتر قاسم وفایی‌زاده، معین پالسی و پلان اداره‌ی مستقل هوانوردی ملکی گفت که با پایان کار توسعه‌ی فرودگاه ولایت فراه، امکان تبدیل شدن این آن به یک فرودگاه بین‌المللی در افغانستان فراهم می‌شود.
براساس خبرنامه‌ی این اداره، خط رنوی (خط پرواز) فرودگاه فراه سال گذشته به‌صورت پخته و اساسی به‎طول 1700 متر و عرض 35 متر ساخته شده بود. با اکمال کار توسعه‌ی خط پرواز این میدان امکان نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ نوع ایربس 319، 320 و 321 و هواپیمایی بویینگ 737، 400 الی 800 و هواپیماهایی MD با در نظر داشت معیارها و تعلیم نامه‌ها فراهم می‌شود.
در خبرنامه آمده که سروی، برآورد و دیزاین فرودگاه فراه و تأسیسات آن در مطابقت به معیارهای بین‌المللی از سوی اداره‌ی مستقل هوانوردی ملکی صورت گرفته و این اداره از جریان پیشرفت کار و کنترل کیفیت نظارت مستمر انجام می‌دهد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *