ترامپ: واشنگتن در جنگ افغانستان پیروز خواهد شد

اطلاعات روز: دونالد ترامپ، رییس‌جمهور جدید ایالات متحده‌ی امریکا می‌گوید که واشنگتن در جنگ افغانستان پیروز خواهد شد.
آقای ترامپ پس از مراسم تحلیف‎اش، با سربازان امریکایی مستقر در میدان هوایی بگرام در افغانستان از طریق ویدیو کنفرانس صحبت کرد.
رییس‌جمهور ترامپ خطاب به این سربازان گفته که به مبارزه‌ی‌شان ادامه دهند و امریکا برنده‌ی میدان نبرد افغانستان می‌شود.
آقای ترامپ گفته است: «ما برخی از افراد را به افغانستان خواهیم فرستاد تا شما را به‌زودی ببیند، شما وظیفه‌ی شگفت‌انگیزی را انجام می‌دهید و ما هزار درصد با شما هستیم، به مبارزه‌ی‌تان ادامه دهید، ما برنده خواهیم شد.»
دونالد ترامپ می‌گوید که این سربازان را بیشتر از رسانه‌ها دوست دارد و وعده‎ی هم‎گامی با سربازان کشورش در افغانستان را نیز می‌دهد.
او گفت: «من می‌خواهم به شما بگویم که در تمام این مسیر با شما هستم، شما کسی را دارید که دقیقاً در کنار شما خواهد بود و ما این کار را یکجا با هم انجام می‌دهیم، صادقانه نه تنها شما از من حمایت کردید، جرئتی را که شما نشان می‌دهید، باور نکردنی است و از آن بیشتر از هر زمانی قدردانی می‌شود، شما شاهد آن خواهید بود.»
در حال حاضر امریکا 9800 سرباز در افغانستان دارد که مصروف آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای افغانستان اند. قرار بود نیروهای امریکای بعد از سال 2016 افغانستان را ترک کنند و صرف یک هزار نظامی برای حفاظت از سفارت این کشور در کابل باقی بمانند.
اشتون کارتر، وزیر دفاع ایالات متحده در ماه قوس در سفری به افغانستان اعلام کرد که تا پایان سال 2017 میلادی 8400 سرباز امریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند. آقای کارتر تغییر در شمار سربازان امریکایی مستقر در افغانستان را «تغییر برنامه» خواند.
جنگ افغانستان طولانی‌ترین جنگ برون‌مرزی امریکا تاریخ امریکا است که با گذشت 16 حضور این کشور در افغانستان اکنون نیز وضعیت امنیتی افغانستان شکننده است.
با این حال عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان می‌گوید که حمایت ترامپ از مأموریت سربازان امریکایی در افغانستان یک گام مهم بوده و اطمینان می‌دهد که همکاری‌ها میان دو کشور ادامه می‌یابد.
آقای عبدالله امروز در نشست خبری در کابل گفت: «خطاب رییس‌جمهور ایالات متحده را برای عساکر مقیم در بگرام دیدم و از تقویت نیروهای‌شان در این‌جا حمایت خود را اعلام کرد که این یک قدم خوب و برازنده است. من یقین دارم که همکاری‌ها در سایر عرصه‌ها نیز ادامه می‌یابد.»
همچنان آقای عبدالله احراز کرسی کاخ سفید را به دونالد ترامپ تبریک گفت.
او افزود ایالات متحده امریکا، در بحث کمک به مسایل امنیت و ثبات افغانستان، انکشاف و کمک‌های بشری در رأس حمایت‌های بین‌المللی سهم اساسی داشته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *