رییس‌جمهور به خانواده‌ی‌ پسر کشته‌شده‌ی یک نماینده‌ی مجلس نشان دولتی شجاعت را اعطا کرد

اطلاعات روز: ارگ ریاست‎جمهور اعلام کرده است که رییس‌جمهور غنی در مراسمی در ارگ به‎منظور «تقدیر از شجاعت و دلیری و نیز غم‎شریکی و ابراز تسلیت با خانواده‌ی شهید حفیظ الله پاڅون بارکزی»، نشان دولتی شجاعت را به خانواده‌ی وی تفویض کرد.
براساس خبرنامه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری که امروز (شنبه، دوم دلو) منتشر شده، حفیظ الله پاڅون، پسر عبیدالله بارکزی نماینده‌ی مردم ارزگان در مجلس است و هنگام حمله‌ی مسلحانه بر منزل معلم میر ولی، نماینده هلمند در مجلس نمایندگان در کابل، برای نجات جان میرولی وارد منزل او می‌شود و در نهایت خودش کشته می‌شود.
رییس‌جمهور اکنون به خانواده‌ی حفیظ الله نشان دولتی شجاعت اعطا کرده است.
آقای غنی همچنان وعده شده که از پول شخصی خود یک مکتب لیسه را در ولایت ارزگان به نام «شهید حفیظ الله پاڅون» می‌سازد.
در خبرنامه آمده که عبیدالله بارکزی، نماینده‌ی مجلس و پدر حفیظ الله ضمن ارائه‌ی زندگی‎نامه‌ی پسرش گفت که حفیظ الله مدرک ماستری در رشته‌ی روابط بین‎الملل از هند داشت.
خبرنامه افزوده که رییس‌‎جمهورغنی به خانواده‌ی شهید پاڅون، بزرگان ارزگان و قندهار تسلیت گفته و «تحمل، استقامت و صبر آنان را به‎خاطر شهادت پاڅون ستایش کرد.»
غنی گفته است: «از اثر جنگ تحمیلی، هر روز مانند شهید پاڅون جوانان کشور قربانی می‎شوند و شماری از خانواده‎های ما از این بابت غم‎گین می‎گردند. تمام غم‎ها، زندگی، افتخارات و ارزش‎ها و آینده‌ی ما شریک است.»
به گفته‌ی او، «به‌شمول شهید پاڅون پیام همه شهدا پیام صلح می‎باشد و برای تحقق آرمان‎های آنان نیروهای امنیتی و دفاعی ما به‎منظور تأمین صلح و ثبات به‌گونه‌ی بی‎دریغانه قربانی می‎دهند.»
براساس خبرنامه‌ی ارگ، آقای غنی به‎خاطر «متوقف‌ساختن جنگ تحمیلی» همکاری متنفذین مردمی را مهم دانست.
او گفته: «با وحدت، همدلی و اراده‌ی مستحکم افغانستان را آباد می‎کنیم، زیرا دراین وطن سرمایه و استعدادهای زیادی موجود است که از توانایی آن‏ها باید در بخش‎های مختلف استفاده شود» و فرصت‏های ارائه‌ی خدمت به آن‎ها مهیا گردد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *