امضای قرارداد 13پروژه‌ی سرک‌سازی و آب‌رسانی از سوی وزارت احیا و انکشاف دهات

اطلاعات روز: قرارداد 13پروژه‌ی سرک‌سازی و آبرسانی امروز (یک‌شنبه، سوم دلو) از سوی نصیر احمد درانی، وزیر احیا و انکشاف دهات با برخی از شرکت‌های خصوصی و شوراهای انکشافی قریه‌ها امضا شد.
نصیر احمد درانی گفت که این پروژه‌ها جزء پلان سال مالی 1396 است که کار عملی آن هفته‌ی آینده آغاز می‌شود.
آقای درانی افزود که از میان 13قرارداد، چهار پروژه در بخش سرک‌سازی است که شامل 36.6 کیلومتر سرک و 234 متر پل به ارزش 747 میلیون افغانی در ولایت‌های بلخ، لوگر، تخار و پکتیا می‌شود.
به گفته‌ی او، 9 پروژه‌ی دیگر پروژه‌های آب‌رسانی است که به هزینه‌ی بیش از 13میلیون افغانی در ولایت‌های کنر، نورستان، پروان، بغلان و غور عملی می‌شوند.
آقای درانی گفت که وزارت احیا و انکشاف دهات مسئولیت دارد تا قرارداد‌ها را به‌صورت درست و با نظارت دوامدار تکمیل نماید و همچنان شرکت‌هایی امضا کننده‌ی قراردادها مسئولیت دارند تا پروژه‌ها را به‌صورت درست، باکیفیت و در وقت معین آن تکمیل کنند.
در همین حال وزارت احیا و انکشاف دهات در خبرنامه‌یی نوشته است که از شروع سال مالی 1396 تاکنون بیش از 60 پروژه‌ی برنامه ملی راه‌سازی روستایی، آب‌رسانی و انسجام ساحوی به ارزش بیش از 1.7میلیارد افغانی به امضا رسیده است که «گامی خوب در راستای ایجاد راه‌های مواصلاتی و رسانیدن خدمات به مردم برداشته شده است.»
در یک خبر دیگر از وزارت احیا و انکشاف دهات، اتحادیه کارگران و کارمندان افغانستان (امکا) امروز از نصیر احمد درانی به‌خاطر دست‌آوردها و فعالیت‌های سازنده‌ی وزارت احیا و انکشاف دهات تقدیر کرد.
معروف قادری، رییس اتحادیه امکا گفته است که وزارت احیا و انکشاف دهات سهم بزرگ در برنامه ملی کار برای صلح داشته و تاکنون برنامه کاریابی را در 34 ولایت کشور آغاز کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *