اسلام‌آباد برای گفت‌وگوی «نفس‌گیر» با کابل آمادگی می‌گیرد

اطلاعات روز: رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که جنرال قمر جاوید باجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان به‌دنبال دعودت رییس‌جمهور غنی به کابل سفر خواهد کرد و از همین رو پاکستان برای گفت‌وگوی «نفس‌گیر» در هفته‌های آینده با کابل آمادگی می‌گیرد.
روزنامه اکسپرس تریبیون گزارش داده است که جنرال باجوا دعوت اشرف غنی را پذیرفته است و منتظر یک فرصت مناسب برای دیدار از افغانستان است تا روابط فروریخته با این کشور همسایه را بهبود ببخشد.
اکسپرس تریبیون به نقل از یک مقام پیشین امنیتی پاکستان گزارش داده است که رییس ستاد ارتش این کشور بعد از آن که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا سیاستش را در قبال افغانستان اعلام کرد، به این کشور سفر خواهد کرد.
براساس این گزارش، آقای باجوا در نظر دارد که در دیدار با مقام‌های افغانستان یک پیام واضح پاکستان را به رهبری افغانستان انتقال دهد. پیام باجوا این است که «افغانستان بخاطر شکست‌هایش پاکستان را متهم نکند.»
قرار است که جنرال باجوا به مقام‌های افغانستان بگوید که کشورش هیچ گروهی تروریستی را تشویق نمی‌کند و برای آن‌ها پناه‌گاه فراهم نمی‌کند.
رییس ستاد ارتش پاکستان در سفرش به کابل، شواهدی را به حکومت افغانستان ارایه خواهد کرد که عناصری از داخل حکومت افغانستان گروه‌های تروریستی را که حملات تروریستی در پاکستان را سازماندهی می‌کنند، حمایت می‌کنند.
این منبع امنیتی گفته است که آقای باجوا به دنبال تازه کردن تعهد پاکستان در قبال حمایت از تلاش‌های سیاسی برای خاتمه دادن به بی‌ثباتی در افغانستان است.
روابط افغانستان و پاکستان در دو سال اخیر تیره بوده است. افغانستان پاکستان را متهم می‌کند که از گروه‌های تروریستی حمایت و در خاکش به آن‌ها پناه‌گاه می‌دهد. اما پاکستان این اتهام‌ها را کرده و افغانستان را متهم می‎کند که حملات تروریستی در پاکستان را افرادی از داخل حکومت افغانستان سازمان‌دهی می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *