اتمر خواستار تعهد واضح افغانستان-پاکستان در قبال تروریسم شد

اطلاعات روز: محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان به روز جمعه در صحبت تلفنی با مشاور نخست‌وزیر پاکستان گفته است که افغانستان و پاکستان باید در خاک خود از فعالیت‌های هراس‌افگنان جلوگیری کنند.
آقای اتمر همچنان گفته است که دو کشور باید برای محو فعالیت‌های هراس‌افگنان تعهد واضح بسپارند.
سرتاج عزیز، مشاور صدارعظم پاکستان در این صحبت تلفنی گفته است که حمله بر زیارتگاه لعل شهباز قلندر در ایالت سند در خاک افغانستان سازماندهی شده بود.
آقای اتمر اما گفته است که مسئولیت این رویداد را داعش بر عهده گرفته است؛ گروهی که به گفته‌ی او سبب کشته و زخمی شدن صدها تن در افغانستان شده است.
دفتر شورای امنیت ملی با نشر خبرنامه‌یی به نقل از آقای اتمر نوشته است: «برای از بین بردن پناهگاه‌های امن هراس‌افگنان باید راهبرد موثر روی دست گرفته و عملی شود.»
مشاور امنیت ملی افغانستان از سرتاج عزیز خواسته است تا افغانستان و پاکستان باید بر ضد تهدیدهای هراس‌افگنان به گونه‌ی مشترک کار کنند و افغانستان آماده است با پاکستان و یا سایر کشورها برای رسیدن به این هدف همکاری کند.
در همین حال آقای اتمر در مورد لیست 76 نفری که پاکستان به افغانستان سپرده است، گفته است که افغانستان آن‌ها را جست‌وجو می‌کند.
او گفته است: «درست است آن‌ها یک لیست ۷۶ نفری را به ما دادند و ما وعده کردیم که آن‌ها را جست‌وجو می‌کنیم و در مورد شان معلومات می‌کنیم. ولی در عین زمان از آقای سرتاج عزیز خواستم که لیست‌های را که بار‌ها ما خدمت‌شان روان کردیم تروریست‌های مشهور که مسئول قتل عام مردم ما استند در مورد آن لیست‌ها هم من توقع دارم که باید اقدام شود.»
این مقام حکومت افغانستان همچنان گفته است که شورشیانی که لیست‌های‌شان قبلاً از سوی افغانستان در اختیار پاکستان قرار داده شده‌اند، در شهرها و مناطق این کشور آزادانه فعالیت دارند و از آن‌جا حملات را در افغانستان تنظیم می‌کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *