امنیت ملی: سیف‌الله اختر، قوماندان برجسته‌ی القاعده را در غزنی کشتیم

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید سیف‌الله اختر، یکی از قوماندانان برجسته‌ی گروه القاعده با یک تن از همراهانش را در ولسوالی ناوه ولایت غزنی کشته‌اند.
این ریاست امروز با نشر خبرنامه‌یی گفته است که نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی طی یک عملیات به تاریخ 9 جنوری سال جاری میلادی در ولسوالی ناوه ولایت غزنی یک تن از قوماندانان برجسته‌ی شبکه‌ی تروریستی القاعده بنام سیف‌الله اختر را همراه با یک تن از همراهانش کشته‌اند.
به گفته‌ی این ریاست سیف‌الله اختر یکی از رهبران برجسته‌ی القاعده بود که در زمان رژیم طالبان رهبری جنگجوجان پاکستانی را بر عهده داشت و نزدیک به 30 هزار جنگجو را به هدف جنگ در کشورهای آسیای میانه در افغانستان جمع نموده بود.
در خبرنامه آمده است: «همچنان نام‌برده در آن زمان با رهبر فعلی گروه القاعده ایمن الظواهري مسئولیت یک مرکز مهم تروریستان در بگرام و همچنان مسئول یکی از کمپ‌های دیگر تروریستان خارجی در ریشخور شهر کابل بود.»
امنیت ملی گفته است که سیف‌الله اختر دو بار در پاکستان بازداشت شده بود اما توسط حلقات خاص آن کشور هر دو بار به زور از زندان رها و به منظور جنگ به افغانستان فرستاده شده بود.
این ریاست در خبرنامه‌اش نوشته است که این رهبر القاعده بر ضد دولت افغانستان رهبری تروریستان پاکستانی را بر عهده داشت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *