بارش سنگین برف در فاریاب جان 25 نفر را گرفت

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت فاریاب گفته‌اند در نتیجه‌ی بارش برف سنگین در یک روز گذشته (شب و روز شنبه) 25 تن در این ولایت جان باخته، 6 تن زخم برداشته و 30 تن دیگر ناپدید اند.
این مقام‌ها گفته‌اند چندین چوپان در ولسوالی‌های پشتون‌کوت، اندخوی، قرم قول، بلچرغ و دولت‌ها نیز شامل ناپدید شده‌ها استند.
میر امان، آمر امینت فرماندهی پولیس فاریاب روز یک‌شنبه در یک نشست خبری گفت حدود 70 موتر مسافربری که در مسیر میمنه و ولسوالی خواجه‌سبزپوش در برف گیر مانده بودند، توسط نیروهای امنیتی نجات داده شده‌اند.
مسئولان محلی برف‌باری‌های اخیر را بی‌پیشینه خوانده و گفته‌اند که در نتیجه‌ی سردی هوا هزار رأس مواشی تلف و حدود چهار هزار دیگر ناپدید شده‌اند.
اکنون در ولایت فاریاب ضحامت برف به 70 سانتی متر رسیده و برای مقابله با این حالت در مرکز ولایت جلسه اضطراری تشکیل شده است.
مقام ولایت فاریاب با نشر خبرنامه‌یی گفته است که در این جلسه‌ی فوق‌العاده مسئولان معلومات‌شان را از ولسوالی‌ها و نواحی مختلف فاریاب با والی ولایت شریک کرده و سپس والی هدایت داده تا در جمع‌آوری ارقام و معلومات تلفات و خسارات ناشی از برف‌باری‌های اخیر جدیت نشان داده و هرچه عاجل موادهای غذایی و غیرغذایی به آسیب دیدگان فرستاده شود.
در یک خبر دیگر از ولایت بادغیس گزارش شده است که بارش برف باعث فروریختن سقف یک خانه در ولسوالی مقر این ولایت شده که در نتیجه دو زن و یک مرد کشته و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند.
امین الله مبین، فرمانده قول اردوی 207 ظفر در غرب کشور نیز گفته است که 500 تن شب گذشته در روستای هزار جریب ولسوالی گذره هرات گیر مانده بودند و توسط نیروهای ارتش نجات داده شده‌اند.
جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات هم به رادیو سلام‌وطندار گفته که در نتیجه‌ی این رویداد تاکنون دو تن جان باخته‌اند.
برف‌باری‌های روزهای اخیر درحالی از مردم قربانی می‌گیرد که به تاریخ 18 دلو مقام‌های حکومت وحدت ملی اعلام کردند که در سه روز برف‌باری 119 تن جان باخته و 89 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *