سفارت امریکا در کابل: باید کشت‌زارهای بیشتر خشخاش را از بین ببریم

اطلاعات روز: هوگو لارِنس، شارژدافر خاص ایالات متحده در کابل به حمایت دولت امریکا در امر مبارزه با مواد مخدر تاکید نموده می‌گوید ما بایدکشتزارهای بیشتر خشخاش را از بین ببریم.
آقای لارِنس به روز سه‌شنبه، 3 حوت در ورکشاپ «جلوگیری از مواد مخدر: سال 2017 و بعد از آن» در سفارت امریکا گفت بزرگی و عظمت مشکل مبارزه با مواد مخدر در افغانستان را همه می‌دانیم، ما باید کشتزارهای بیشتر خشخاش را از بین ببریم، هیروئین بیشتر را ظبط و مصادره کنیم و قاچاق‌بران بیشتر را تحت پیگرد قرار دهیم.
او گفت: «… جریان گردش این مواد مضر را کاهش دهیم… با کمک شما ما می‌توانیم به‌طور مشترک برای افغان‌ها آینده‌ی بهتر را به میان بیاوریم.»
سفارت امریکا در کابل با ارسال خبرنامه‌یی به اطلاعات روز نوشته است که این همایش بر جلوگیری از مواد مخدر تمرکز داشت و بعد از تدویر ورکشاپ «هماهنگی تلاش‌های مبارزه با مواد مخدر برای سال 2017 و بعد از آن» راه‌اندازی شده است.
ورکشاپ قبلی به تاریخ 18 الی 20 دلو برگزار شده بود. در این دو ورکشاب طیف وسیعی از مسایل مرتبط به مواد مخدر چون: پلان عمل ملی افغانستان برای مبارزه با مواد مخدر، تلاش‌های آگاهی عامه، محو مواد مخدر، و انکشاف بدیل را تحت پوشش قرار داده و دستورکار مشترک مبارزه با مواد مخدر برای سال ٢٠١٧ و پس از آن را تنظیم نموده‌اند.
این مقام سفارت ایالات متحده در حالی این گفته‌ها را مطرح می‌کند که گزارش ماهوار مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم مسکرات و مواد مخدر نشان می‌دهد که «در جریان ماه دلو سال جاری 36 قضیه به مظنونیت 48 تن مظنون به جرایم مسکرات و مواد مخدر از سراسر کشور به این مدیریت مواصلت کرده است.»
در راپور مدیریت عمومی تدقیق، بررسی و لابراتوار پولیس این مرکز آمده است که مجموع مواد مخدر ضبط شده در ماه دلو به 302.636 کیلوگرام هیرئین، 37.16 کیلوگرام مورفین، 6007.1 کیلوگرام تریاک، 2420 کیلوگرام چرس، 3071.6 کیلوگرام مواد کمیاوی جامد و 465 لیتر مشروبات الکی می‌رسد.
ولایت کابل با داشتن ۱۵ قضیه، ولایت ننگرهار و نیمروز هریک با داشتن ۵ قضیه در صدر فهرست ولایات دارای قضایا قرار گرفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *