وزارت خارجه بار دیگر سفیر پاکستان را احضار کرد

اطلاعات روز: وزارت خارجه افغانستان در پیوند به حملات راکتی قوای پاکستانی بر مناطق شرقی کشور، تحرکات نظامی پاکستان در نزدیکی مرز و بازداشت شماری از مهاجرین افغان در پاکستان، ابرار حسین، سفیر پاکستان مقیم کابل را احضار کرده است.
در خبرنامه‌یی که روز یک‌شنبه، 8 حوت از سوی وزارت خارجه کشور منتشر شده آمده است که نصیر احمد اندیشه، معین اداره و منابع وزارت خارجه از ابرار حسین در پیوند به حملات اخیر توپخانه‌یی قوای پاکستانی بالای منطقه‌ی شانگری ولسوالی سرکانوی ولایت کنر و مناطق گوشته‌ی‌ ولایت ننگرهار به وزارت خارجه احضار کرده است.
خبرنامه گفته است که حملات توپخانه‌یی قوای پاکستانی در مناطق یادشده باعث آتش‌سوزی یک جنگل در ولسوالی سرکانو و همچنان بیجاشدن افراد ملکی شده است.
معین وزارت خارجه همچنان از تحرکات نظامی اخیر ارتش پاکستان در منطقه‌ی کمپ غنی مهمند ایجنسی نزدیک به خط دیورند، دستگیری و آزار و اذیت تعداد زیادی از افغان‌های مهاجر در ایالت‌های پاکستان و بسته شدن دروازه‌ها‌ی تورخم و چمن به روی عابرین و تاجران افغان ابراز نگرانی کرده و از پاکستان خواهان رهایی اتباع افغانستان و بازشدن مجدد دروازه‌های مرزی شده است.
سفیر پاکستان مقیم کابل اما گفته است که تحرکات اخیر ارتش پاکستان، اقدامات علیه فعالیت‌های تروریستی و افراط‌گرایی بوده است.
تنش میان افغانستان و پاکستان پس از آن بالا گرفته است که اخیراً حمله‌ی انتحاری در زیارتی در ایالت سند پاکستان ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت. پاکستان ادعا دارد که طراحان این حمله در افغانستان پنهان شده‌اند.
پس از آن پاکستان مرز تورخم و چمن را نیز بر روی هرگونه عبور و مرور مسدود کرده و گفته که به دلایل امنیتی این کار را کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *