مدیریت ترافیک کابل به شهرداری واگذار شد

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری اعلام کرده است که در نشست شورای عالی توسعه‌ی شهری به ریاست رییس‌جمهور غنی طرح نهایی انتقال مدیریت ترافیک کابل به شهرداری کابل تایید شد.
براساس خبرنامه‌ی ارگ، در این نشست در مورد طرزالعمل ثبت و راجستر شرکت‌های ساختمانی، شناسایی چالش‌های شهرداری‌ها، طرح انکشاف شهر جدید سروبی و طرح نهایی انتقال مدیریت عمومی ترافیک کابل به شهرداری کابل، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
عبدالله حبیب‌زی، سرپرست شهرداری کابل، ضمن ارائه‌ی طرح نهایی انتقال مدیریت ترافیک کابل به شهرداری کابل از شورای عالی توسعه‌ی شهری خواسته است تا بورد تنظیم خدمات ترافیکی شهر کابل و انتقال بودجه‌ی مورد نیاز برای مدیریت ترافیک به شهرداری کابل را منظور کند.
در خبرنامه آمده که رییس‌جمهور غنی این طرح را جامع خوانده و گفت که مشکلات حقوقی در این زمینه، باید طی دو هفته‌ی آینده حل گردد.
آقای غنی افزوده که یک پلان واضح برای بهبود فعالیت‌های ترافیک ترتیب گردد و با اکادمی پولیس صحبت شود تا پولیس کارآمد ترافیک، مورد آموزش قرار گیرد.
غنی گفته که کابل به تغییر ضرورت دارد و باید سرک‌های این شهر مدیریت شوند، زیرا به گفته‌ی او، شهر کابل با کمبود سرک‌ مواجه نیست بلکه در مدیریت آن مشکلات وجود دارد.
محمدالله بتاش، وزیر ترانسپورت گفته است که با ایجاد یک بورد هماهنگی برای مدیریت ترافیک می‌شود در زمینه‌ی انتقال آن به شهرداری کابل بهتر عمل شود.
همچنان در این نشست سید عثمان سادات، رییس امور مسکن وزارت شهرسازی، طرزالعمل ثبت و راجستر شرکت‌های ساختمانی را به جلسه ارائه کرده و گفته است که مطابق این طرح ما شرکت‌های ساختمانی را به‌طور رایگان راجستر، کتگوری و ارزیابی می‌کنیم.
به گفته‌ی او، این شرکت‌ها دارای بخش‌های عمرانی، برق رسانی، میخانیکی و ساختمان عمومی می‌باشند و برای درجه‌بندی آن چهار معیار از جمله تحصیلات، تجربه‌کاری، امور قبلی و توان مالی در نظر گرفته می‌شود.
او افزوده شرکت‌ها با استفاده از سیستم آنلاین ارزیابی تخنیکی می‌شوند که با این کار در صدور جوازها شفافیت و سرعت به‌وجود می‌آید، از عملکرد شرکت‌ها نظارت بهتر صورت می‌گیرد و از فساد و جعل جلوگیری می‌شود.
خبرنامه افزوده که در این نشست طرزالعمل ثبت و راجستر شرکت‌های ساختمانی در کلیات مورد تایید قرار گرفت.
افزون بر این‌ها در این نشست چالش‌های شهرداری‌ها و پیشنهادات برای حل آن‌ها نیز ارائه شده است.
عبدالباقی پوپل، سرپرست اداره‌ی مستقل ارگان‌های محل گفته است که این چالش‌ها شامل موجودیت ۷۰ فیصد ساحات غیررسمی و غیر پلانی در شهرها، موانع در راستای مشارکت عامه و خصوصی از بابت عدم تصفیه زمین، نبود نقش مؤثر برای شهرداری‌ها در پروسه‌ی پلان‌گذاری و اعمار شهرک‌ها، کندی در بازنگری ماستر پلان‌ها و تهیه پلان‌های تفصیلی، نبود زمین در اختیار اکثر شهرداری‌ها برای توزیع نمرات به ورثه‌ی شهدا و معلولین، نبود امکانات جهت عرضه خدمات در شهرهای آسیب دیده و تأخیر در طی مراحل منظوری تشکیل و بودجه‌ی شهرداری‌ها می‌باشند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *