شمار قربانیان سیل در هرات به 8 نفر رسید

گزارشگر: نجیب‌الله سعادت

طبق گزارش اداره‌ی محلی هرات از اثر سیلاب‌های اخیر، علاوه بر ویرانی ده‌ها خانه ومصدوم شدن ده‌ها نفر، 8 نفر نیز جان باخته‌اند.
به دنبال بارندگی‌های شدید، عصر چهارشنبه بخشی از یک جوی بزرگ موسوم به «جوی نو» در هرات تخریب شد و سیلاب در بخش‌هایی از شهر هرات جاری شد. پس از آن تمام جاده‌های مناطق شمال و مرکز شهر هرات دچار آب‌‌گرفتگی شده و آب وارد محلات مسکونی، تجارتی، مکاتب و ادارات دولتی شد.
این سیلاب برعلاوه‌ی تخریب ده‌ها خانه در منطقه‌ی گذرگاه هرات چندین قبرستان را نیز نابود کرده است.
افزون بر تخریب خانه‌ها، سیلاب شاهراه اسلام‌قلعه- هرات را نیز به روی ترافیک مسدود ساخت.
جاری شدن سیلاب بر روی مسیر اصلی جاده سبب توقف صدها موتر باربری که از کشور ایران به هرات در حرکت بودند گردیده است.
برخی از رانندگان تاکید می‌کنند که دیر رسیدن بار و کالاهای وارداتی به مقاصد‌شان سبب وارد شدن خسارات هنگفت مالی به بازرگانان شده است.
مسیری که درآن سیلاب جاری شده و باعث توقف ترافیک گریده در 35 کیلومتری غرب هرات موقعیت دارد و همه‌ساله با جاری شدن سیلاب عبورومرور به روی ترافیک در این مسیر با مشکل مواجه می‌گردد.
دولت اما تا حال در این باره کاری انجام نداده و هیچ پلی را در این مسیر اعمار نکرده است.
با این حال، دیروز اداره‌ی محلی هرات از طرح جدیدی برای آمادگی در مقابل حوادث طبیعی خبر داد که به‌زودی عملی خواهد شد.
جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات در یک نشست خبری ابراز داشت که به‌زودی این طرح در هرات و والسوالی‌های این ولایت تطبیق خواهد شد.
به اساس این طرح چندین کمیته‌ی جداگانه برای مدیریت حالت اضطرار در زمان سیلاب‌ها ایجاد خواهند شد و در چارجوب ریاست مبارزه باحوادث طبیعی فعالیت خواهند کرد.

دیدگاه‌های شما
  1. سیلاب های اخیر خسارات زیادی به شهروندان هرات وارد کرده و متأسفانه دولت در این زمینه کوتاهی کرده، و دولت باید پلان های از پیش تعین شده ای را در مقابل این گونه حوادت طبیعی روی دست بگیرد که در آینده شاهد اینگونه فجایع نباشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *