دانش: جلو فساد و سوءاستفاده‌ها در وزارت معارف گرفته شود

اطلاعات روز: معاون دوم رییس جمهور در دیداری به اسدالله حنیف بلخی، وزیر معارف کشور گفته است که هرچه عاجل جلو سوءاستفاده و فساد در اداره‌ی معارف کشور را بگیرد.
روز گذشته روزنامه هشت صبح گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد محمد سعید منصور، رییس معارف شهر کابل در خریداری شماری از کامپیوترها، نزدیک به دو میلیون افغانی را پس از مهندسی فرایندهای قانونی خرید، به جیب زده است.
اکنون سرور دانش، معاون رییس جمهور در دیدار با وزیر معارف گفته است که فساد اداری در معارف کشور در سطوح و لایه‌های مختلف وجود دارد و یک معضل و خطر جدی است که باید جلو آن گرفته شود.
در خبرنامه‌یی که امروز از سوی دفتر معاون دوم رییس جمهور به اطلاعات روز فرستاده شده، آمده است که آقای دانش بر مبارزه جدی و اقدامات عملی وزارت معارف در برابر پدیده‌ی فساد و سوءاستفاده‌ها تاکید کرده است.
معاون رییس جمهور گفته است که از یک طرف، توسعه‌ی معارف و دسترسی فرزندان مردم به تعلیم و تربیه یک ضرورت ملی حیاتی است و از سوی دیگر فساد و سوء استفاده‌ها، ارایه خدمات لازم به اهل معارف کشور را آسیب رسانده است.
براساس این خبرنامه، معاون رییس جمهور با توجه به مشکلاتی که در معارف کشور وجود دارد، به وزیر معارف هدایت داد تا هرچه زودتر جلو سوء استفاده‌ها در معارف کشور را بگیرد.
همچنان آقای دانش مشکلات مکاتب ناحیه 13 شهر کابل، به خصوص مکتب‌های سیدالشهدا و فیض محمد کاتب، که شاگردان آن در فضای باز درس می‌خوانند، را مطرح نموده و از وزیر معارف خواسته است تا به زودترین فرصت ممکن از مکاتب یادشده دیدن نموده و برای حل مشکلات آنان اقدام کند.
وی به وزیر معارف هدایت داد که ضمن بازدید از مکاتب‌های یاد شده، از اعمار تعمیر مکتب به مردم محل اطمینان داده و تا آن زمان جای مناسبی را برای شاگردان به کرایه بگیرد.
آقای بلخی نیز در این دیدار از معاون رییس جمهور خواسته است که هیأت رهبری حکومت وحدت ملی برای مبارزه با فساد و تطبیق اصلاحات، از برنامه‌های وزارت معارف به‌خصوص اجرایی شدن هرچه سریع برنامه سی‌بی‌آر و تسهیلات تدارکاتی برای چاپ کتاب‌های این وزارت حمایت کند.

دیدگاه‌های شما
  1. من. منحیث یکی از معلمین ولایت بلخ از بی مسولیتی دولت در قسمت فساد در معارف سخت شاکی هستم . در ولایت بلخ ولسوالی بلخ مدیرمعارف این ولسوالی به صورت کاملا اشکار از معلمین که جهت مقرر شدن و یا تبدیلی. اقدام میکنند درخواست رشوه میکند که هیچ کس از این موضوع باز خواست نمیکند پس چطور فساد ازبین برود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *