وزارت دفاع: بیش از 100 سرباز ارتش در قول اردوی شاهین شهید و زخمی شده‌اند

اطلاعات روز: در پی حمله‌ی گروهی طالبان بالای قول اردوی 209 شاهین در ولایت بلخ، وزارت دفاع ملی می‌گوید اضافه از 100 سرباز ارتش به شهادت رسیده و یا زخمی شده‌اند.
اما برخی منابع شمار تلفات این رویداد را بیشتر از آن‌چه وزارت دفاع ملی گفته است، اعلام کرده‌اند.
محمد ابراهیم خیراندیش، رییس شورای ولایتی ولایت بلخ به دویچه‌وله گفته است که در این رویداد دست‌کم 140 سرباز و افسر نیروهای ارتش جان باخته و بیش از 160 تن دیگر دیگر زخمی شده‌اند.
گروه طالبان نیز مسئولیت انجام این حمله را به عهده گرفته و گفته که شمار تلفات این حمله بیشتر از آن چیزی است که حکومت اعلان کرده است.
اما قهار آرام، سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین به رسانه‌ها گفته است در این حمله 12 نفر کشته و 15 نفر دیگر زخمی شده‌اند.
براساس گفته‌های منابع محلی، بعد از ظهر روز جمعه ده مهاجم انتحاری پس از انفجار یک موتر بمب‌گذاری شده در ورودی قول اردوی 209 شاهین، داخل این پایگاه شدند و سربازانی را که در مسجد این قول اردو در حال نماز بودند، هدف قرار دادند.
طالبان اما با نشر تصویری از مهاجمان که ملبس با لباس ارتش و مجهز با اسلحه هستند، گفته‌اند فرماندهی این حمله به‌دست چهار عضو گروه طالبان بوده که به مدت زیادی در قول اردوی 209 شاهین به گونه‌ی نفوذی وظیفه انجام داده و با اراضی آشنایی داشتند.

تصاویر مهاجمان که از سوی طالبان منتشر شده است

ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه‌یی این حمله را محکوم کرد و گفت این عمل تروریستان در مغایرت با اصول و آموزه‌های اسلامی و ارزش‌های انسانی می‌باشد. اعلامیه همچنان گفته است که این رویداد تروریستی به زودی تحقیق همه جانبه می‌شود. به دنبال آن صبح امروز رییس جمهور به ولایت بلخ رفت.

آمار تلفات تاکنون قطعی نیست و وزارت دفاع گفته است آمار دقیق تلفات این رویداد پس از بررسی اعلام می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *