رییس‌جمهور غنی با دونالد ترامپ و مشاور امنیت ملی امریکا دیدار کرد

اطلاعات روز: رییس‌جمهور غنی در حاشیه‌ی نشست سران کشورهای اسلامی- عربی و امریکا با دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا و جنرال مک ماستر، مشاور امنیت ملی وی به‌صورت جداگانه دیدار کرد.
مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت افغانستان با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که دیدار رییس‎جمهور غنی با دونالد ترامپ روز یک‌شنبه انجام شد و ترامپ در این دیدار از «رهبری رییس‌جمهور غنی در راستای مبارزه با تروریسم و تطبیق اصلاحات کلیدی در حکومت افغانستان استقبال کرد.»
براساس این خبرنامه آقای ترامپ از مبارزات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در جنگ با تروریسم و طالبان و همچنان «دفاع شجاعانه آنان از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی افغانستان» قدردانی کرده است.
همچنان دفتر رسانه‌های ریاست‌جمهوری افغانستان در خبرنامه‌یی نوشته است که آقای غنی شام روز یک‌شنبه با جنرال مک ماستر، مشاور امنیت ملی امریکا در ا قامتگاه‌اش در شهر ریاض دیدار کرد.
براساس این خبرنامه، در این دیدار هر دوجانب روی مبارزه مشترک علیه تروریسم و افراطیت، همکاری امریکا با افغانستان در عرصه‌های مختلف و مسایل منطقه‌یی، گفت‌وگو کرده‌اند.
هر دو جانب بر مبارزه مشترک و جدی علیه تروریسم تاکید کرده‌اند.
خبرنامه افزوده که هر دو طرف دیدارهای سران و مقام‌های امریکا و افغانستان به‌ویژه دیدار رؤسای ‌جمهور دو کشور را در حاشیه نشست سران کشورهای اسلامی- عربی در زمینه‌ی گسترش بیشتر مناسبات میان دو کشور، مفید دانسته‌اند.
جنرال مک مستر از تداوم کمک‌های امریکا در عرصه‌های مختلف به افغانستان، اطمینان داده است.
نشست سران کشورهای عربی- اسلامی در روزهای شنبه و یک‌شنبه در ریاض برگزار شد. سران کشورهای عربی- اسلامی و امریکا در این نشست روی راه‌های همکاری جدی و مؤثر در زمینه‌ی مبارزه مشترک در برابر تهدید تروریسم و خشونت‌های ناشی از افراط‌گرایی در سراسر جهان، گفت‎وگو کردند.
همچنان پس از این نشست مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم که جدیداً از سوی دولت عربستان سعودی در شهر ریاض ایجاد شده است، گشایش یافت. این مرکز به‌منظور تبادله اطلاعات سریع و تجارب میان کشورها در عرصه‌های مبارزه با تروریسم و مرتبط ساختن نهادهای ضد تروریسم، ایجاد شده است.