خواست وزیر مهاجرین افغانستان از کشورهای اروپایی برای پذیرش پناهجویان افغان

اطلاعات روز: وزیر مهاجرین افغانستان از کشورهای اروپایی خواست که درخواست پناهجویان افغانستان برای پناهنده شدن به آن‌ کشورها را بپذیرند.
امروز( سه شنبه، 30جوزا) مصادف با20 جون روز جهانی پناهندگان است. این روز از سوی حکومت افغانستان و نهادهای بین المللی در کابل گرامی‌داشت شد.
در این مراسم سید حسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین و بازگشت‌کننده‌گان، از کشورهای اروپایی خواست که به دلیل افزایش ناامنی‌ و خشونت‌ها در افغانستان، درخواست پناهجویان افغانستان را بپذیرند و نیز در مورد اخراج پناه‌جویان که پرونده‌های شان مسترد شده است تجدید نظر کنند.
آقای بلخی افزود: «تاکنون درخواست پناهنده‌گی 247 هزار تن از سوی کشورهای اروپایی پذیرفته شده است و بیش از 582 هزار تن درخواست پناهنده‌گی داده اند که از این میان تنها درخواست 45 درصد شان پذیرفته خواهد شد.»
عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی به مهاجران اطمینان داده و گفته است که حکومت برای حل مشکلات مهاجران افغانستان تمامی برنامه‌ها و طرح‌ها را عملی خواهد کرد.
وی گفت: «ما به هموطنان خود اطمینان می‌دهیم که در فکرشان هستیم. مسایل آنها را مسایل بیرون کشور تلقی نمی‌کنیم و آنها را مسایل داخلی دانسته و از اولویت‌های خود می‌دانیم».
آقای عبدالله افزود که با توجه به اوضاع داخلی افغانستان مشکل پناهندگان در کشور طی سال‌های اخیر پیچیده‌تر شده است.
محمد علم ایزدیار، معاون مجلس سنا نیز گفته که افغانستان بیشترین مهاجر را در سطح جهان دارد.
وی تاکید کرد که اکنون افغانستان ۶ میلیون پناهنده در کشورهای مختلف جهان دارد و بیشترین مهاجران افغان در کشورهای پاکستان و ایران زندگی می‌کنند و ۲۰ درصد مهاجران اروپا نیز افغان‌اند.
فرانز میشل میلیبند، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان که در این نشست حضور داشت نیز از ادامه همکاری‌های اتحادیه اروپا برای حل مشکلات پناهجویان افغانستان خبر داده و گفته است که برای حل مشکلات پناهنده‌گان خارجی و آواره‌گان داخلی بیش از 100 میلیون دالر کمک خواهد کرد.
وی افزود:« ما همکاری خود در قسمت تطبیق پالیسی ها با دولت افغانستان را اعلام می‌کنیم وخواهان هموار کردن زمینه برگشت مهاجرین هستیم. اتحادیه اروپا متعهد به یک افغانستان با صلح و ثبات است و به همین دلیل در اول سال جاری صد ملیون دالر به دولت افغانستان کمک کرد.»
بر اساس معلومات دفتر سازمان ملل متحد درسراسر جهان ۶۵ میلیون مهاجر و بی‌خانمان وجود دارد که از این میان ۳۵ میلیون آن بیجاه شده‌گان داخلی است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *