یک شبکه‌ی بزرگ آبرسانی در شهر زرنج به بهره‌برداری سپرده شد

اطلاعات روز: وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گوید که یک شبکه‌ی بزرگ آبرسانی در شهر زرنج  مرکز ولایت نیمروز به بهره برداری سپرده شد.
این وزارت با نشر خبرنامه‌یی اعلام کرد که این شبکه‌ی بزرگ آبرسانی از طریق برنامه ملی آبرسانی این وزارت به ارزش 21میلیون دالر ساخته شده است.
محمد سمیع، والی نیمروز می‌گوید که مشکل دست‌رسی نداشتن باشنده‌گان مرکز نیمروز به آب آشامیدنی صحی،‌ با نصب میترهای آب و افتتاح شبکه‌ی بزرگ آبرسانی حالا حل شده است.
در خبرنامه آمده است که این پروژه شامل دو مرحله است که مرحله اول آن شامل ساخت منبع آب، ذخیره آب به حجم ۱۲۰۰متر مکعب و پایپ‌لاین انتقالی به طول ۴۵کیلومتر به هزینه ۱۳میلیون دالر تکمیل شده و  مرحله دوم شامل شبکه توزیع شهری به طول ۲۵۰کیلومتر و ذخیره ارتفاعی می‌باشد که به ارزش ۸،۴ میلیون دالر ساخته شده است.
این وزارت می‌گوید که ظرفيت آب‌دهى اين پروژه، بيش از ۲۴۳ ليتر آب در هر ثانيه است که با بهره‌بردارى آن، بيش از ١٢٠ هزار باشنده در شهر زرنج و نواحى اطراف آن، به آب آشاميدنى صحى دست‌رسى خواهند يافت.
مشکل آب آشامیدنی صحی در نیمروز،‌ یک چالش بزرگ بود،‌ زیرا آب‌های زیرزمینی زرنج،‌ مرکز ولایت نیمروز نیز قابل نوشیدن نیست و مردم شهر زرنج پیش از این،‌٢٠ ليتر آب آشاميدنی را ٢٠ افغانى خريدارى مى‌کردند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *