کمیسیون رسیدگی به شکایات: شبکه‌ی تلویزیونی آریانا نیوز از میرویس یاسینی معذرت بخواهد

اطلاعات روز: کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخطی رسانه‌یی می‌گوید که شبکه‌ی آریانا نیوز باید به‌صورت رسمی از میرویس یاسنی، نماینده مردم در پارلمان معذرت بخواهد.
کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخطی رسانه‌یی امروز( چهارشنبه، 31جوزا) در نشست خبری اعلام کرد که بررسی‌های این کمیسیون نشان می‌دهد که تانکر فاضلاب مملو از مواد انفجاری که در حمله‌ی خونین چهارشنبه سیاه ( 10جوزا) از آن استفاده شده بود، مربوط آقای یاسینی نبوده و این ادعا از بنیاد کذب و بی‌اساس است.
ضیا بومیا، یکی از اعضای این کمیسیون گفت که درجریان بررسی‌ها روشن شد که اسناد ارایه شده به شبکه‌ی آریانا از سوی منابع  امنیتی، کاملا نادرست است.
وی افزود که این منبع نتوانسته اسناد و مدارک معتبر جهت اثبات این ادعا به آنان ارایه کند.
آقای بومیا گفت:« بر اساس فیصله‌ی این کمیسیون شبکه آریانا در پیوند به نشر این گزارش، در یک سرویس خبری مشابه و در همان ظرف مانی که گزارش کاذب را نشر کرده بود، باید اتهام وارد شده بر آقای یاسینی را تکذیب نموده و به طور رسمی از وی معذرت خواهی کند».
پس از انفجار مرگبار روز چهارشنبه (۱۰ جوزا)  که در چهار راهی زنبق  شهر کابل توسط یک تانکر فاضلاب انجام شد، تلویزیون آریانا نیوز گزارشی به نقل از منابع امنیتی نشر کرد که تانکر مملو از مواد انفجاری  متعلق به شرکت میرویس یاسینی، نماینده مردم در پارلمان بوده است.
آقای یاسینی در واکنش به نشر این گزارش از مجلس نمایندگان خواست که به این مساله رسیدگی کند.پس ازآن مجلس نمایندگان کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخطی‌های رسانه‌‌‌یی را وظیفه داد که در مورد این مساله تحقیق کند و در مدت یک هفته گزارش شان را ارایه کنند. در نهایت گزارش ارایه شده از سوی کمسیون رسیدگی به تخطی رسانی‌یی گزارش آریانانیوز را غلط ثابت کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *