رییس‌جمهورغنی: قوانین که نیاز به فرمان‌ تقنینی دارد مشخص شود

اطلاعات روز: رییس‌جمهورغنی در دیدار با مسئولان نهادهای عدلی وقضایی گفته است که همه قوانین طبقه بندی شده تا مشخص  شود که چه تعداد از آن نیاز به فرمان تقنینی دارد.
ارگ ریاست‌جمهور با نشرخبرنامه‌یی اعلام کرد که محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور عصر روز گذشته با مسئولان نهادهای عدلی و قضایی دیدار کرده است.
در خبرنامه آمده است که در این نشست، سید یوسف حلیم، رییس دادگاه عالی و فرید حمیدی، دادستان کل از وضعیت کار و عمل‌کرد نهادهای عدلی و قضایی به آقای غنی گزارش دادند.
رییس جمهور گفت که تجدید نظر و ارزیابی در قوانین، مقررات و لوایح به کار مشترک نیاز دارد و همه قوانین به فرهنگ تطبیق و طبقه بندی نیاز دارند.
وی خواستار بازنگری تشکیلات نهادهای عدلی و قضایی شده و تاکید کرد که تمام قوانین طبقه بندی می شوند تا واضح شود که کدام قوانین به فرامین تقنینی نیازمند است.
در خبرنامه به نقل از آقای غنی آمده است:« ما انعطاف در صلاحیت این سه ارگان را می خواهیم و از اینکه قوای بشری فعلی طرح های تان را تطبیق نمی تواند، باید مورد بازنگری قرار گیرد.»
وی افزود که  کمک های تخنیکی جامعه بین المللی در مطابقت به تقاضای نهادهای عدلی و قضایی نبوده ؛ ما می خواهیم کمک های تخنیکی جامعه جهانی وسیله‌یی برای موثریت نظام عدلی و قضایی کشور  شود.
آقای غنی گفته که در نظام عدلی و قضایی مداخله نمی‌کند و نقش او حمایت کامل از این نظام است.
وی افزود:«در قضا مداخله نمی کنیم و هیچگاه نظام عدلی و قضایی کشور را به بحران قضاوت مواجه نکرده ایم. نقش ما حمایت کامل از نظام عدلی و قضایی کشور است.»
آقای غنی بیان داشت کارمندان دادستانی  که آغوشته به فساد اداری بوده اند، باید دوباره در دادستانی کل وظیفه داده نشوند و آنان های که در اداره‌های  دولتی کار می کنند و به تحقیق حاضر نمی شوند، باید در هنگام تحقیق وظایف شان به حالت تعلیق در آورده شود.
رییس‌جمهور گفته است میراث مهم که از حکومت وحدت ملی به جا می‌ماند نظام عدلی و قضایی شفاف وعادلانه است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *