خلیلی: با رویکرد جدید و فعال روند صلح را به پیش می‌بریم

اطلاعات روز: محمد کریم خلیلی، رییس‌ شورای عالی صلح می‌گوید که رهبری جدید این شورا روند صلح را با رویکرد جدید و فعال به پیش‌ می‌برند.
آقای خلیلی امروز(دوشنبه، 19سرطان) در نخستین نشست خبری شورای عالی صلح گفت که مردم در برابر این شورا و کارکردهای آن به دید منفی نگاه می کنند و باید این دید را عوض کنیم.
وی افزود:« در گوشه گوشه کشور جنگ جریان دارد و مردم به دید منفی به سوی شورای عالی صلح نگاه می کنند، آنها انتظار آوردن صلح را از ما دارند و مردم افغانستان مستحق یک زندگی آرام هستند».
آقای خلیلی به افزایش ناامنی‌ها و گسترش جنگ در کشور اشاره کرده گفت که این بار شورای عالی صلح رویکرد جدید را در پروسه‌ی صلح در پیش می‌گیرد.
وی تاکید کرد:« شورای عالی صلح باید با رویکرد جدید وارد میدان شود، ما به صلح به دید تسلیمی نمی بینیم، رویکرد ما تسلیم شدن طالبان نیست، بلکه احترام دو طرف باید رعایت شود».
آقای خلیلی افزود که شورای عالی صلح به صورت مشترک با احزاب سیاسی، فعالین مدنی، اقوام و حلقات مختلف برای رسیدن به صلح کار خواهد کرد و مردم باید از شورای عالی صلح حمایت کنند.
وی بیان داشت در هر ولایتی که ضرورت به رفتن باشد آماده رفتن است و از رفتن ترسی هم ندارد.
خلیلی تاکید کرد که صلح به معنای تسلیم شدن طالبان و یا هم امتیاز دادن بی‌معنا به مخالفان مسلح دولت نیست.
گفتنی است که رهبری جدید شورای عالی صلح هفته گذشته از سوی رییس‌جمهور غنی معرفی شد.

دیدگاه‌های شما
  1. اظهارات خلیلی در اجلاس شورای نام نهاد صلح
    مژده خوب ؟ ظهور نابغه سوم از میان برادران اهل تشییع کشور جناب خلیلی ؛ ایشان در اجلاس شورای نام نهاد صلح فرمودند : “رویکرد ما تسلیم شدن طالبان نیست. با دید و نگرش جدید که احترام به همه طرف‌ها از جمله مخالفین جدی ما که طالبان است، بقیه حلقات کوچک هستند، دیدشان و خواست‌شان را مطالعه کرده و با احترام به دیدگاه‌شان و قبولی یک سری نظریات سالم و ملی‌‌شان، باید پروسه صلح را تعقیب می‌کنیم.” ( لطف کنید استاد پنج نظر سالم آن ها را با ذکر اعمال تروریستی شان و دشمنی شدید با شیعیان ذکر کنید.). این هم تبصره من در باره اظهارات نابغه سوم !!!
    • در شرق میانه و منطقه ما رقابت شدید ایران و عربستان درین اواخر بیشتر تشدید یافته است.
    • طالبان – حکمتیار- پا کستان با متعصبین ضد شیعه عربستان خلیج روابط نزدیک دارند.
    • آقای خلیلی منحیث یک شیعه در چهل سال اخیر بالوسیله متعصبین قومی منحیث عامل نفوذی ایران تبلیغ و شناسانده شده است.
    • تعین ستراتژی جنگ صلح در تمام منازعات بین دولت و یک سازمان نظامی سیاسی صورت میگیرد.
    • شورای صلح یک تشکیل و مرجع غیر قانونی و اضافی میباشد.
    • نه تنها شورای صلح یک نها د احمقانه است بلکه در جو سیاسی موجود گماشتن یک شیعه در راس این اداره غیر قانونی برای جلب به اصطلاح طالبان گرامی ” تروریست ” برای صلح که شیعه را کافر و مباح الدم میدانند هم شگفت انگیز است . این طرز فکر صرف در مخیله مغز متفکر دوم جهان و همکار نمایشی اجرائیه شان امکان بروز دارد.
    • از تهی مغز کرزی تا تقلب سالار مریض روانی غنی طی بیش ار یک دهه شعار مذاکره وصلح با طالبان را ، به قمیت میلیون ها دالر و تلفات انسانی مردم افغانستان متحمل شده اند ، سر دادند و هیچ نتیجه به بار نیاورده است.
    • کرزی – غنی و حواریون فاشیست و برتری طلب شان در فکر ایجاد یک پایگاه نظامی-اجتماعی-سیاسی از طریق تروریستان طالب و حکمتیار اند که اولین قربانی آن برادران شیعه ما خواهند بود بعد همه فارسی زبانان.
    • مصرف میلیون ها دالری عربستان سعودی برای تیم پا کستان – غنی – حکمتیار- طالب را وهابی های عرب بدون موجب برای این گروه ها نداده است.
    • نهاد های آگاه کشور باید بسیج شوند ، از منافع خود و کشور دفاع نمایند و دیدگاه های خود را برای شناخت طالبان منحیث تروریست بیشتر از پیشتر مطرح و طرف مذاکره را پا کستان بدانند.
    • باید بدین امر تاکید شود که پا کستان را شورای امنیت ملل متحد در زمره دولت حامی تروریسم شنا سایی نماید.
    • باند ها ی قاچاقبران و سپاه اجیر حامی شان با افراطیون مذهبی که در قرن هفتم زندگی می کنند طرف مذاکره بود ه نمی توانند.
    نتیجه این که باید احزاب و سازمان های اجتماعی- مدنی در مقابل این نوع اظهارات سفیهانه خلیلی که در مدح طالب و دیدگاه های سالم و ملی ؟؟؟ شان گفته شده است اعتراض شدید نمایند. برادران عزیز هموطن شیعه ما که ماهیت حقیقی این افراطیون آله دست وهابی ها را خوب شناخته اند برای خنثی نمودن اظهارات خلیلی در بین برادران تشییع ما حقیقت مزدور بودن طالب و اله دست بودن طالب رابدست وهابیون ضد شیعه وطن ما بیان و روشنگری نمایند.
    با تروریست ها مذاکره صورت نمیگیرد یا باید نابود شوند و یا این که مانند حمله گرگان درنده بالای یک رمه همه منتظر مرگ باشید. غنی و امثال پرا شوت شده وی با خانواده های خود در روز بد به امریکا و اروپا بر میگردند و شما ملت تنها میمانید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *