11 پولیس از سوی شورشیان در بدخشان و 10 سرباز از اثر حمله‌ی هوایی در هلمند کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های دولتی در ولایت بدخشان گفته‌اند که شورشیان مخالف دولت «۱۱ مأمور پولیس محلی به شمول فرمانده آن‌ها را» در این ولایت دستگیر و سپس کشته‌اند.
احمد فیصل بیگزاد، والی بدخشان به بی‌بی‌سی گفته است این رویداد در ولسوالی تگاب ولایت بدخشان رخ داده است. آقای بیگزاد افزوده که از سرنوشت ۲۰ مأمور پولیس دیگر تاکنون اطلاعی در دست نیست.
در همین حال کامل بیک حسینی، عضو شورای ولایتی بدخشان که در نزدیکی محل رویداد بوده، گفته است که گروه طالبان ۳۵ مأمور پولیس محلی را در ولسوالی تگاب کشته است.
هیچ گروهی تاکنون مسئولیت این حادثه را به عهده نگرفته است.
از سوی هم در یک حمله‌ی هوایی بر یک پاسگاه تازه ایجاد شده‌ی پولیس در منطقه‌ی سربند ولسوالی گرشک ولایت هلمند، ۱۰ سرباز افغان به‌شمول یک فرمانده‎ی آنان کشته شده است.
حیات‌الله حیات، والی هلمند به صدای امریکا گفته است که نیروهای ائتلاف و افغان حملات هوایی را در این منطقه انجام داده‌اند اما تحقیقات آغاز شده تا روشن شود که پاسگاه امنیتی توسط کدام نیروها «اشتباهاً» هدف قرار گرفته است.
آقای حیات افزوده، پاسگاه امنیتی سربند در حمله‌ی انتحاری روز پنج‌شنبه توسط طالبان تخریب شده بود و پس از چاشت روز جمعه نیروهای تازه نفس به ساحه اعزام شدند که هدف حمله‌ی هوایی قرار گرفت.
از روز پنج‌شنبه عملیات پاکسازی در ولسوالی گرشک جریان دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *