مقام‌های امنیتی هلمند: ۱۳۰ جنگجوی طالب در گرشک کشته شدند

اطلاعات روز: هم‌زمان با آغاز عملیات پاکسازی ولسوالی گرشک ولایت هلمند از وجود طالبان، مقامات امنیتی این ولایت از تلفات سنگین گروه طالبان در در جریان نبردها خبر می‌دهند.
محمد اسماعیل اخپلواک، فرمانده پولیس ولسوالی گرشک گفته است که در نتیجه‌ی عملیات ۱۳۰ جنگجوی طالب به‌شمول فرمانده پولیس و ولسوال خودخوانده طالبان در ولسوالی گرشک کشته شدند.
گروه طالبان روز پنج‌شنبه در نتیجه‌ی حملات سنگینی که با دو حمله‌ی انتحاری آغاز کرده بودند، کنترل دو پایگاه نظامی و نزدیک به بیست پاسگاه نیروهای امنیتی را در ولسوالی گرشک به‌دست گرفته بودند.
مقامات امنیتی در هلمند گفته‌اند اکنون تمام این مراکز نظامی را دوباره به‌دست آوردند و طالبان از این ولسوالی عقب‌نشینی کردند.
محمد اسماعیل اخپلواک، فرمانده پولیس ولسوالی گرشک به بی‌بی‌سی گفته که ظهر روز جمعه کنترل کامل مناطق «ده آدم خان» و «ابپاشک» ولسوالی گرشک را دوباره به‌دست آوردند.
نیروهای امنیتی افغانستان که حمایت هوایی نیروهای بین‌المللی را نیز به همراه داشتند، پنج‌شنبه‌شب عملیات بازپسگیری پاسگاه‌های امنیتی را در ولسوالی گرشک آغاز کردند.
به گفته‌ی آقای اخپلواک، در نتیجه‌ی درگیری‌های صورت گرفته دو سرباز افغان نیز کشته و 11 سرباز دیگر نیز زخمی شدند.
اما گزارش‌هایی وجود دارد که می‌گوید تنها در نتیجه‌ی دو حمله‌ی انتحاری روز پنج‌شنبه طالبان، هشت سرباز افغان کشته و شش نفر دیگرشان زخمی شده‌اند.
گروه طالبان تاکنون در مورد تلفات‌شان در جنگ روز جمعه در گرشک چیزی نگفته است. اما، قاری یوسف احمدی، سخن‌گوی گروه طالبان در اعلامیه‌یی که روز پنج‌شنبه به رسانه‌ها فرستاد، گفته بود که کنترل دو پایگاه نظامی و بیست پاسگاه امنیتی در گرشک را در دست گرفتند و تلفات سنگینی به نیروهای دولتی وارد ساختند.
جنگجویان گروه طالبان در حالی حملات گسترده بر مراکز نظامی ولسوالی گرشک را آغاز کردند که در روزهای اخیر، کنترل ولسوالی ناوه ولایت هلمند را پس از یک سال از دست دادند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *