عبدالله برای بهتر شدن وضعیت امنیتی از مردم فرصت خواست

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت در نشست امروز (دوشنبه، دوم اسد) شورای وزیران گفته است که مردم از وضعیت کنونی راضی نیستند و حق دارند قانع نباشند.
آقای عبدالله با اشاره به این که تأمین امنیت شهروندان بزرگترین مسئولیت ماست، از مردم فرصت خواسته است تا با ادامه‌ی اصلاحات، در وضعیت امنیتی تغییر رونما شود.
عبدالله همچنان گفته که صف دوست و دشمن واضح است و نباید این صف مغشوش شود.
در روزهای اخیر بخش‌های از کشور شاهد گسترش ناامنی‌ها و درگیری‌های خونین بوده است. در 24 ساعت یک‌شنبه، ولسوالی تیوره در غور و ولسوالی کوهستان در فاریاب به‌دست طالبان سقوط کرد. ولایت‌های غور، فاریاب، بدخشان، هلمند و بغلان در روزهای اخیر شدیداً ناامن شده است.
همچنان در شهر کابل نیز امروز حمله‌ی انتحاری رخ داد که 24 کشته و 40 زخمی برجا گذاشت. آقای عبدالله این حمله را محکوم کرده و گفته است که یک جنایت دیگر به نام تروریستان و جنایت‌کاران ثبت شد.
او با اشاره به اوضاع امنیتی و سیاسی کشور افزوده که در شرایط کنونی – با درک و احترام به همه‌ی تفاوت‌ها و دیدگاه‌ها- باید در مبارزه با دشمن در صف واحد قرار گیریم.
رییس اجراییه در مورد حمله‌ی اشتباهی هوایی نیروهای ناتو بر نیروهای پولیس در ولسوالی هلمند گفته که نیروهای حمایت قاطع بر اشتباه خود اعتراف کرده است.
او تأکید کرده که دیگر نباید چنین حوادثی رخ دهد.
تاج محمد جاهد، وزیر امور داخله با ارائه گزارش امنیتی در نشست شورای وزیران گفته است دشمن در روزهای اخیر بر ولایت غور و فاریاب تمرکز کرده اند و قصد دارند تا از طریق غور به سمت شمال کشور راه باز کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *