اظهارات ضد و نقیض در مورد تسلیمی 130 تن از نیروهای خیزش مردمی به طالبان در فاریاب

اطلاعات روز: مقام‌های محلی و امنیتی ولایت فاریاب در مورد تسلیمی 130 تن از نیروهای خیزش مردمی همراه با سلاح و مهمات شان به گروه طالبان در ولسوالی کوهستان این ولایت، اظهارات ضدونقیض ارائه می‌کنند.
در حالی‎که سخن‌گوی پولیس فاریاب تسلیم شدن 130 تن از خیزش کنندگان مردمی به گروه طالبان را تایید کرده است، اما جاوید بیدار، سخن‌گوی والی فاریاب در صحبت با اطلاعات روز این موضوع را رد کرد.
آقای بیدار ضمن رد این خبر گفت که 130 تن نیروی عظیمی است که در عوض تسلیم شدن می‎توانند در برابر دشمن ایستادگی بکنند و بناً «من این موضوع را تایید نمی‎کنم.»
همزمان عبدالکریم یورش، سخن‌گوی پولیس فاریاب گفته که پس از سقوط مرکز ولسوالی کوهستان، از میان حدود 200 تن از نیروهای امنیتی و خیزش کنندگان مردمی که عقب‌نشینی کرده و در منطقه‌ی خیرآباد در یک قلعه سنگر گرفته بودند، 130 تن از خیزش کنندگان مردمی با مهمات و سلاح شان به طالبان تسلیم شده‌اند و یک فرمانده خیزش مردمی همراه با 20 تن از افرادش از قلعه فرار کرده‌اند.
سخن‌گوی والی فاریاب اما گفت که در این ساحه نیروهای ارتش، پولیس و کماندوها حضور دارند و در درگیری‌های امروز هشت طالب کشته شدند. به گفته‌ی او، نیروهای امنیتی مستقر در این ساحه از حمایت هوایی نیز برخوردار اند.
آقای بیدار تأکید کرد که خبرهای خوشی از ولسوالی کوهستان در راه است و نیروهای امنیتی در تلاش اند که به‌زودی این ولسوالی را از گروه طالبان پس بگیرند.
اما آقای بیدار در مورد رسیدن یا نرسیدن نیروهای کمکی از مرکز به این ولسوالی و اقدامات بعدی نیروهای امنیتی به‌دلیل این که موضوع امنیتی و محرم است جزئیات ارائه نکرد.
سخن‌گوی پولیس فاریاب گفته است که صدها تن از نیروهای ویژه امنیتی به فاریاب رسیدند اما به دلیل مشکلات در پیاده کردن نیرو در محل که اکنون در محاصره طالبان است، تاکنون به منطقه اعزام نشده‌اند.
در همین حال شماری از اعضای شورای ولایتی فاریاب از عدم حمایت از نیروهای خیزش مردمی انتقاد دارند و می‎گویند که آنان به دلیل نداشتن مهمات و عدم حمایت از مرکز، عقب‎نشینی کردند.
ولسوالی کوهستان فاریاب که از چند هفته پیش تحت حملات طالبان قرار داشت، ساعات نخست روز یک‌شنبه، اول اسد به دست طالبان سقوط کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *