دختران ربات‌ساز به هرات رسیدند

اطلاعات روز: تیم شش نفری دختران ربات‌ساز کشور که با گرفتن مقام دوم در مسابقات «فرست گلوبال» در بخش «دست‌آوردهای شجاعانه» برنده‌ی مدال نقره شده بودند، پس از ورود به کابل و استقبال از سوی رهبران حکومت وحدت ملی، صبح امروز (سه‌شنبه، سوم اسد) وارد هرات شدند.
برای استقبال از این دختران شمار زیاد از مردم و مسئولان حکومتی به‌شمول سرپرست مقام ولایت، فرمانده پولیس، فرمانده زون ورؤسای ادارات دولتی و فرهنگیان در میدان هوایی هرات حضور به‌هم رساندند و از این دختران استقبال کردند.
محمد جمعه عدیل، سرپرست ولایت هرات، دست‌آوردهای این دختران را ارزنده دانست و افزود که این دختران تصویر افغانستان مدرن را به جهانیان نشان داده‌اند.
وی افزود:‌«شما دختران با استعداد که بعد از سال‌ها تلاش، توانسته‌اید با هزار مشکل به این مسابقات شرکت کنید و حایز مدال شوید نه تنها برای خود و خانواده‌ی خود باعت افتخار هستید، بلکه برای تمام ملت افغانستان قابل افتخار هستید.»
علی رضا مهربان، مربی این تیم نیز از استقبال گرم مقام‌های دولتی و مردم تشکری نمود و این اقدام را حرکت روحیه‌بخش برای این دختران توصیف کرد.
لیدا عزیزی، فاطمه قادریان، کوثر روشن، سمیه خالق‌زاده، یاسمین یاسین‌زاده و رودابه نوری، شش دختری‌‌اند که در مسابقات رباتیک در واشنگتن شرکت کرده بودند از میان 164 تیم توانستند مدال نقره را به‌دست آورند.
این دختران هنگامی که می‌خواست در این مسابقه شرکت کنند، سفارت امریکا در کابل دو بار به آنان ویزای سفر نداد. با پادرمیانی دونالد، ترمپ، رییس‌جمهور امریکا با سفر این دختران موافق شد و آن‌ها توانستند به در این مسابقه شرکت کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *