کشف سنگ‌های گران‌قیمت در ارگ

اطلاعات روز: ارگ ریاست‎جمهوری اعلام کرد که مقدار سنگ‌های گران‌قیمت مربوط وزارت معادن که مدت 25 سال در یکی از اتاق‌های ارگ نگهداری می‌شد امروز کشف و شناسایی شد.
ارگ ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی گفته است مقدار سنگ‌های گران‌قیمت که سال‌ها در یکی از اتاق‌های ارگ نگهداری می‌شد، توسط هیاتی متشکل از انجنیران وزارت معادن و پترولیم و ریاست‌های حفظ و مراقبت، تدارکات و خدمات دفتر ریاست جمهوری، شناسای و برای حفظ بهتر آن تدبیری سنجیده شد.
بربنیاد خبرنامه این سنگ‌های قیمتی اخیراً در هنگام بررسی یکی از اتاق‌های مربوط به دروازه‌ی ارگ بدست آمده است.


در سال 1371 راکتی به محل نگهداری این سنگ‌ها در وزارت معادن اصابت کرد. بعد به منظور حفظ و مراقبت، سنگ‌‌ها به ارگ منتقل شد.
در خبرنامه آمده است که انجنیر محمد نبی مطهری و انجنیر مرزا، دو تن از کارمندان ریاست سروی جیولوجی-معدن که در ترکیب این هیات شامل بودند، در رابطه به سنگ‌های گران‌قیمت معلومات دادند. آنان گفتند که مقدار و کیفیت سنگ‌های مذکور به صورت دقیق معلوم نیست؛ گمان می‌رود که لاجورد، گرانیت، عقیق، آمتیست، بریل، میکرولیت، تورمالین تخنیکی، بیروج میده شامل این شامل این مجموعه باشند.
انجنیران گفته‌اند این سنگ‌ها در سال‌ها و حکومت‌های قبلی هنگام قاچاق به بیرون از کشور ضبط شده و اسناد جریان ضبط آن نیز موجود است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *