رییس معارف هرات: 38 باب مکتب در هرات مسدود است

اطلاعات روز:‌ مقام‌های ریاست معارف ولایت هرات کم‌بود کتب درسی و مسدود بودن مکاتب را از بزرگ‌ترین چالش‌های معارف این ولایت دانسته و می‎گویند که 38 باب مکتب در این ولایت مسدود است.
عبدالرزاق احمدی، رییس معارف هرات امروز (دوشنبه، 23 اسد) در نشست خبری گفت، کمبود کتاب‌های درسی و مسدود بودن مکاتب به‌روی دانش‌‍‌آموزان از بزرگترین چالش‌های سد راه معارف این ولایت است.
رییس معارف هرات می‌گوید در حال حاضر، 72 درصد از دانش‌آموزان این ولایت، با کمبود کتاب درسی مواجه‌اند.
آقای احمدی افزود، مسدود بودن مکاتب به‌ویژه مکتب‌های دخترانه در ولسوالی‌های شیندند، زنده جان، ادرسکن و پشتون زرغون، از نگرانی‌های جدی اداره معارف هرات است و باوجود تلاش‌‌های فراوان، این مکاتب هم‌چنان مسدود است.
به اساس آمار ارائه شده از سوی رییس معارف هرات، در حال حاضر 38 مکتب در هرات به‎دلیل تهدیدات امنیتی مسدوداند.
رییس معارف هرات می‌گوید 24 مکتب در ولسوالی شیندند و 14 مکتب دیگر در ولسوالی‌های کهسان، زنده جان، گلران و ادرسکن مسدود است.
با این وجود، رییس معارف هرات از رایزنی با متنفذان قومی در ولسوالی‌های ناامن و همچنین گفت‎وگو با مقام‌های امینی برای بازگشایی این مکاتب سخن می‌گوید.
جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات در صحبت با روزنامه‌ی اطلاعات روز در این مورد می‎گوید: «گزارشی که به ما رسیده است بعضی از مکاتب در بعضی از ولسوالی‌ها به‌دلایل متعدد مسدود شده است. ما تلاش‌های خود را بخاطر بازگشایی این مکاتب آغاز کرده‌ایم و تلاش‌های ما همچنان ادامه دارد و امیدوار هستیم که در آینده نزدیک ما شاهد بازگشای این مکاتب باشیم.»
آقای فرهاد در رابطه به بازگشایی مجدد این مکاتب می‌گوید، نیروهای امنیتی تلاش‌های شان را به‌منظور بازگشایی این مکاتب آغاز کرده‌اند.
در ولايت هرات هم اكنون حدود ۸۰۰ صد باب مكتب دولتی و ۸۵ باب مكتب غيردولتی فعاليت دارد كه نزديك به يك میليون دانش‎آموز دختر و پسر را تحت پوشش قرار داده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *