ابوعبدالله، گزینه‌ی رهبری داعش در افغانستان، کشته شد

اطلاعات روز: دولت وزیری، سخن‎گوی وزارت دفاع ملی از کشته شدن عضو گروه داعش که یکی از گزینه‌ها برای رهبری این گروه در افغانستان بود، خبر داده است.
آقای وزیری امروز (دوشنبه، 23 اسد) در بیانیه‎یی نوشته که ابوعبدالله رحمان با سه تن از فرماندهان مهم گروه داعش در یک عملیات هوایی در ولسوالی چپه ولایت کنر کشته شده‌اند.
آقای وزیری افزوده که ابوعبدالله رحمان یکی از کسانی بود که به رهبری گروه داعش در افغانستان «کاندیدا» شده بود.
سه سال از فعالیت گروه دولت اسلامی (داعش) در افغانستان می‌گذرد. این گروه مناطق افغانستان، پاکستان و سرزمین‌های اطراف آن را تحت نام ولایت خراسان اعلام کرد. شاخه‌ی خراسان گروه داعش در 10 جنوری 2014 اعلام موجودیت کرد.
در جریان این سه سال افراد برجسته شاخه خراسان داعش به‌شمول رهبران آن کشته شده‎اند. حافظ سعید، نخستین رهبر شاخه خراسان داعش،‌ عبدالحسیب جانشین وی و ابوسعید در افغانستان کشته شده‌اند.
داعش هرچند در ولایت شرقی ننگرهار که خاستگاه آن است سرکوب شده است، اما این گروه در دو سال اخیر حملات مرگبار انتحاری و افنجاری را در ولایت‎های مختلف از جمله کابل انجام داده است.
در آخرین مورد این این گروه سفارت عراق در کابل را مورد حمله قرار داد.
با این هم همواره در مورد حضور داعش در افغانستان شک و تردیدهای مطرح بوده است.
والی کنر: پاکستان از گروه داعش در این ولایت پشتیبانی می‌کند
در همین حال وحید الله کلیمزی، والی کنر ادعا می‎کند که در حدود یک‎هزار داعشی در این ولایت با پشتیبانی پاکستان فعالیت می‎کنند.
آقای کلیمزی گفته است که پس از شکست داعش در چندین بخش ولایت ننگرهار، این گروه فعالیت‌هایش را در ولایت کنر گسترش داده است.
والی کنر، با ابراز نگرانی از فعالیت‎های داعش در این ولایت، افزوده که این گروه، در پهلوی تبلیغات، پیکارهایش را نیز در این ولایت آغاز کرده است.
به گفته‌ی او، داعش در ولسوالی‎های چپه دره، مانوگی، وته پور، چوکی و نورگل حضور دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *