آغاز عملیات نیروهای امنیتی علیه شورشیان در ولسوالی‌های چمتال و چهار بولک بلخ

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت بلخ از آغاز عملیات برای سرکوب حملات شورشیان در ولسوالی‌های جمتال و چهار بلوک این ولایت خبر داده‌اند.
درگیری‌های شدید چند روز گذشته که منجر به عقب‌نشینی نیروهای امنیتی کشور از چندین روستای ولسوالی چمتال شد، روز شنبه پای عطامحمد نور، والی بلخ و فرمانده قول اردوی شاهین را نیز به خط مقدم جنگ کشاند.
منیر فرهاد، سخن‎گوی والی بلخ گفته است که جنگجویان طالبان از ولسوالی‌های همجوار حملات گسترده‌یی را در چمتال راه‌اندازی کرده بودند که با مقاومت نیروهای امنیتی روبه‌رو شدند.
به گفته‎ی وی، والی بلخ با نیروهای کمکی بیشتر به ولسوالی چمتال رفته و شخصاً مدیریت جنگ را به عهده گرفته است.
آقای فرهاد اظهار امیدواری کرده که در چند روز آینده ولسوالی‌های چمتال و چهاربولک هر دو کاملاً از حضور مخالفان مسلح پاکسازی شوند.
در همین حال مسئولان قول اردوی 209 شاهین گفته‌اند که نیروهای مشترک افغان در حال پیشروی هستند و تا حالا چندین پایگاه طالبان را هدف قرار داده‌اند.
نصرت جمشیدی، معاون مطبوعاتی این قول اردو گفته است با عقب زدن شورشیان از این ولسوالی‌ها، عملیات پاکسازی هم راه‌اندازی می‌‌شود.
به گفته‌ی وی، حملات هوایی در ولسوالی چمتال انجام شده که در نتیجه‌ی آن شش مخالف مسلح کشته و پنج نفرشان زخمی شدند.
او افزوده که نیروهای تازه‌نفس به ولسوالی چهاربولک نیز فرستاده شده است.
مقام‌ها می‌گویند نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، از برخی روستاها عقب‌نشینی کرده بودند اما اکنون در حالت تهاجمی قرار گرفته‌اند.
ذبیح الله مجاهد که خود را سخن‌گوی گروه طالبان می‎خواند، گفته است که جنگجویان این گروه تاکنون ۹ روستا را در ولسوالی چمتال به‌تصرف خود در آورده‌اند.
او از تلفات طالبان در این درگیری‌ها چیزی نگفته اما ادعا دارد که دست‌کم هفت تن از نیروهای امنیتی کشور را کشته و پنج نفرشان را زخمی ساخته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *