معرفی نامزد وزیران جدید به مجلس نمایندگان به تاخیر افتاد

اطلاعات روز: براساس فرمان رییس‌جمهور غنی، قرار بود امروز دوازده نامزد وزیر برای اخذ رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی شوند؛ اما بنا بر دلایلی، تا پس از عاشورا به تاخیر مواجه شد.
قرار بود امروز(دو‌شنبه، 3میزان) 12 نامزد وزیر برای کسب رای اعتماد از سوی سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری به مجلس نمایندگان معرفی شود؛ اما تا پس از عاشورا به تاخیر افتاد.
عبدالقادر زازی، منشی مجلس نمایندگان در یک نشست خبری به رسانه‌ها گفت که این روند براساس مکتوبی که از سوی وزارت دولت در امور پارلمانی عصر روز گذشته (یک‌شنبه؛ 2 میزان) به مجلس فرستاده شد، تا هفته‌ی آینده به تعویق افتاد.
این مکتوب که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده دلیل معرفی نشدن نامزد وزیران به مجلس را مشکلات‌ تخنیکی خوانده است.
طارق شاه بهرامی به عنوان نامزد وزارت دفاع ملی، فیض الله ذکی، نامزد وزیر کار و امور اجتماعی، نرگس نهان، نامزد وزیر معادن و پطرولیم، محمد شفیق گل آغا شیرزی، نامزد وزیر سرحدات، اقوام و قبایل؛ حمید طهماسی، نامزد وزیر ترانسپورت، عبدالطیف روشان، نامزد وزیر تحصیلات عالی، ویس احمد برمک به عنوان نامزد وزیر امور داخله، شهزاد گل آریوبی، نامزد وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، مجيب الرحمان کريمى به حيث نامزد وزرات احيا و انکشاف دهات، نصيراحمد درانى، نامزد وزير زراعت، مصطفى مستور به عنوان نامزد وزارت اقتصاد، و یما یاری به حیث نامزد وزیر فوایدعامه قرار است برای کسب رای اعتماد به پارلمان معرفی شوند.
گفته می‌شود که قرار است تا یک هفته‌ی دیگر نامزد وزیران وزارت‌های خارجه و اطلاعات و فرهنگ یکجا با 12 نامزد وزیر دیگر به مجلس نمایندگان معرفی شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *