داعش در جوزجان مانع تطبیق واکسین پولیو شد

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت جوزجان گفته‌اند که داعش در ولسوالی‌های قوش‌تپه و درزاب این ولایت مانع تطبیق واکسین پولیو شده است.
دکتر فریدون حبیب، رییس صحت جوزجان گفته که در این دور واکسین پولیو قرار است 170 هزار کودک زیر پنج سال واکسین شوند، اما به‌دلیل ممانعت گروه داعش 25 هزار کودک در ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپه از واکسین پولیو باز خواهند ماند.
آقای حبیب به سلام‌وطندار گفته که داعش در این ولسوالی‌ها حدود دو هفته پیش مقداری واکسین بیماری فلج کودکان را که به مراکز درمانی عرضه می‌شدند، نیز به آتش کشیده‌اند.
همچنان امين‌الله، ولسوال قوش‌تپه، گفته که تنها داعش نه، بلکه طالبان نيز نمى‌گذارند که کمپاين واکسيناسيون در روستاهای اين ولسوالی و ولسوالی درزاب تطبيق شود.
او به خبرگزاری پژواک گفته: «ما برای رفع اين مشکل، گروپی از محاسن‌سفيدان ولسوالی درزاب و قوش‌تپه را روز گذشته نزد داعشيان و طالبان فرستاديم،، ولی به نتيجه‌ی مطلوب دست نيافتيم؛ چون محاسن‌سفيدان با جواب منفی هردو گروه برگشتند.»
از سويى هم ذبيح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان گفته که آن‌ها در صورتی با تطبیق واکسیناسیون در این ولسوالی‌ها موافق‌اند که واکسین‌کنندها از مردم محل انتخاب شوند.
شماری از باشندگان و فعالان مدنی جوزجان با ابراز نگرانی از عدم تطبیق واکسین بیماری فلج کودکان در بخش‌های زیر اداره‌ی گروه داعش، از گروه‌های درگیر می‌خواهند که با سرنوشت کودکان این ولایت بازی نکنند و اجازه دهند که تمامی کودکان واکسین شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *