فیفا: 48درصد اعضای مجلس و 46درصد اعضای سنا غیرحاضری دارند

اطلاعات روز: یافته‌های بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه‌ی افغانستان (فیفا) نشان می‌دهد که در اجلاس سیزدهم دور شانزدهم شورای ملی، 48درصد اعضای مجلس نمایند‌گان و 46درصد اعضای مجلس سنا غیرحاضری داشته‌اند.
فیفا دیروز (دوشنبه، سوم میزان) نتایج بررسی‌های خود را از کارکردها و فعالیت‌های نمایندگان مردم در در اجلاس سیزدهم دور شانزدهم شواری ملی با رسانه‌ها شریک کرد.
حسیب معترف، مسئول مشاهده‌ی پارلمانی فیفا گفت با این‌که حضور اعضای مجلس نمایند‌گان در نشست‌های این مجلس نسبت به اجلاس دوازدهم نزدیک به چهار درصد بهتر شده، اما آمار غیرحاضری اعضای شورای ملی همچنان بالا است.
بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه‌ی افغانستان، کارکرد اجلاس سیزدهم دور شانزدهم شورای ملی را به‌گونه‌ی‌ مقایسه‌‌یی با اجلاس یازدهم و دوازدهم این دور بررسی کرده است.
اجلاس شورای ملی، نصاب، نقش قانون‌گذاری، نظارت از کارکرد حکومت، نمایندگی از مردم و نقض اصول وظایف داخلی در اجلاس سیزدهم، از جمله‌ بخش‌هایی است که بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه‌ی افغانستان آن‌را به بررسی گرفته است.
یافته‌های فیفا نشان می‌دهد که کارکرد اعضای شورای ملی در زمینه‌ی قانون‌گذاری و نظارت از کارکرد حکومت نسبت به دوره‌های قبلی این شورا بهتر بوده اما اعضای شورای ملی در زمینه‌ی نمایندگی از مردم و رسیدگی به مشکلات آنان موفق نبوده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *