تیلرسون وزیر خارجه امریکا به افغانستان امد و با رییس جمهور غنی دیدار کرد

وزیر خارجه امریکا در سفر از قبل اعلام نشده با مقامات حکومت وحدت ملی در بگرام دیدار کرد

اطلاعات روز: تیلرسن، وزیر خارجه‌ی امریکا در سفری از قبل اعلام نشده به افغانستان آمد و با مقامات حکومت وحدت ملی دیدار کرد.
دراین دیدار که صبح امروز در میدان هوایی بگرام انجام شد، رییس جمهورغنی، رییس اجراییه، مشاورامنیت ملی رییس جمهور و رییس دفترریاست جمهوری حضورداشتند.
سفارت امریکا در کابل با نشر خبرنامه‌یی اعلام کرد که آقای تیلرسن، وزیر خارجه‌ی آن کشور امروز(دوشنبه، 1عقرب/23 اکتبر) وارد افغانستان شده است.
در این خبرنامه آمده است که وزیر خارجه امریکا با محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور، دیدار کرده و هر دو جانب بر تعهد
دو جانبه‌ی واشنگتن- کابل برای دستیابی به صلح، ثبات و رفاه دراز مدت در افغانستان تاکید کردند.
در این دیدار آقای تیلرسن اظهار داشت که استراتژی جدید امریکا برای جنوب آسیا وافغانستان ، تعهد آن کشور را برای همکاری با دولت افغانستان و همکارانش در سطح منطقه به منظور رسیدن به صلح در افغانستان و از بین بردن پناهگاه های امن گروه های تروریستی که این هدف را تهدید می کنند، به طور واضح بیان می کند.
هم‌چنین آقای غنی نیز حمایت اش را از این راهبرد جدید امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا اعلام کرده و تاکید کرده است که حکومت افغانستان برای انجام اصلاحات به منظور کسب اطمینان از حفاظت، امنیت و رفاه تمام افغان ها متعهد است.
آقای تیلرسن پس از سفرهای دوره‌یی اش به چند کشور آسیایی و عربستان سعودی به کابل سفر کرده است.
براساس خبرنامه ی که ارگ منتشر کرده، آقای تیلرسون در این دیدارگفته است: “امریکا از تمام قوت جهت تطبیق استراتیژی جدید آن کشور، کار خواهد گرفت و دراین زمینه تعهد لازم دارد”.
وزیرخارجه امریکا افزوده است که ایالات متحدۀ امریکا از تمام شرکا به خصوص کشورهای همسایه افغانستان میخواهد تا در تطبیق استراتیژی جدید امریکا که منتج به تأمین صلح و ثبات در منطقه میگردد، گام های عملی را بردارند.
براساس برنامه سفرآسیایی وزیر خارجه امریکا پس از افغانستان به پاکستان خواهد رفت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *