یک عضو شبکه‌ی حقانی و طراح اصلی حملات تروریستی بازداشت شد

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی از بازداشت یک عضو «مهم» شبکه‌ی حقانی و گروه طالبان و طراح اصلی حملات تروریستی، در کابل خبر می‌دهد.
این ریاست امروز (دوشنبه؛ 1 عقرب) با نشر خبرنامه‌یی گفته ملا سورگل مشهور به مولوی بشیر، یک عضو مهم گروه طالبان و همکار سازمان استخباراتی آی اس آی و شبکه‌ی حقانی امروز در کابل بازداشت شده است.
بر بنیاد خبرنامه این فرد «مهم» گروه طالبان و شبکه‌ی حقانی طی 12 سال گذشته ضمن دست داشتن در حملات گوناگون، پیوسته در انتقال مهاجمان انتحاری در کابل نیز سهم داشته است.
خبرنامه افزوده این فرد افزون بر سازمان‌دهی حملات تروریستی، اختطاف سرمایه‌گذاران و شهروندان خارجی را نیز سازمان‌دهی می‌کرده است.
در خبرنامه همچنین آمده است که مخفیگاه او در ولایت‌های میدان وردک و لوگر بوده است: «پس از طراحی حملات و فعالیت‌هایش در ولایت های لوگر و میدان وردک پنهان می‌شد.»
بر اساس اطلاعات خبرنامه فرد بازداشت شده با گرفتن یک و نیم ملیون کلدار از یک جنرال پاکستانی جبهه‌ی جدیدی زیر نام « جبهه خالد بن ولید» راه‌اندازی کرده بود.
گروپ‌های تروریستی که زیر فرمان ملا بشیر فعالیت می‌کردند شامل شش گروه خرد و بزرگ بودند: « مولوی نافذ سر گروپ 5 نفری در ولایت لوگر، مخلص سر گروپ 20 نفری مسلح در ولسوالی موسهی کابل، میوند سر گروپ 10 نفری در لسوالی خروار ولایت لوگر، مولوی عابد قوماندان 80 نفری مسلح در گردیز و زرمت ولایت پکتیا، کارمران سر گروپ 7 نفری در مرکز ولایت خوست و ریحان سر گروپ 30 نفری در ولسوالی محمد آغه ولایت لوگر.»