مرحله تازه درگیری داخلی مجلس نمایندگان: نشست عمومی مجلس مختل شد

اطلاعات روز: تنش در نشست امروز (چهار شنبه، 3 عقرب) مجلس، پس از آن نشست عمومی مجلس را مختل کرد که گل پادشاه مجیدی، همایون همایون معاون اول و محمد نعیم لالی حمیدزی را متهم کرد که به زور اسنادی را از آرشیف تلویزیون مجلس برده اند.
مجیدی گفت: “معاون اول مجلس، لالی حمیدزی و یک شخصی دیگری که دستمال سفید بر سردارد و شناخته نمی شود، دو شب پیش ساعت 11 بجه شب با افراد مسلح وارد الحاقیه شورای ملی شده اند و اسنادی را از آرشیف تلویزیون ولسی جرگه بزور برده اند”.
آقای مجیدی همچنین افزود، آقای همایون با زور و دادن رشوت به برخی مسئولان ارشیف و برخی مسئولان پولیس وارد الحاقیه پارلمان شده است.
به گفته وی، این برخورد معاون اول خلاف اخلاق و قانون بوده و به هدف تعرض به آرشیف تلویزیون صورت گرفته است.
او تاکید کرد که این کار مصئونیت پارلمانی را به مخاطره انداخته و باید این مساله به سارنوالی محول شود تا بررسی جدی انجام دهد.
صدیق احمد عثمانی عضو دیگر مجلس نیز گفت: “چیزی که آقای مجیدی مطرح کرد، همه نمایندگان از این مساله خبر دارند و رییس مجلس و رییس دبیرخانه مجلس نباید از این واقعیت چشم پوشی کنند”.
آقای عثمانی گفت، معاون اول مجلس آرشیف تلویزیون را زیر و رو کرده و اسنادی را گرفته است.
اما؛ همایون همایون ضمن پذیرفتن مراجه به آرشیف، گفت که او به خاطر برخورد دوگانه تلویزیون در نشرات به این نهاد مراجعه کرده است ولی هیچ گونه اسنادی را از این دفتر نبرده است.
همایون گفت که با افراد مسلح وارد آرشیف تلویزیون نشده و اتهام آقای مجیدی عقده ای می باشد.
به گفته او، مجیدی به این خاطر عقده مندانه برخورد می کند که او موتر معاونیت اول را از مجیدی گرفته است. معاون اول مجلس گفت که آقای مجیدی یک سال از موتر معاونیت اول به صورت غیر قانونی استفاده می کرد.
ولی لالی با این مساله برخورد شدید داشت. او گفت که آقای مجیدی در پی توطئه است و برای رییس امنیت ملی کار می کند؛ چون اظهاراتی را برخلاف آقای ستانکزی داشته است.
لالی پس از این اظهارات از جایش برخواست و به طرف آقای مجیدی رفت؛ اما نمایندگان دیگر مجلس مانع برخورد فزیکی او با مجیدی شدند.
اما؛ این مساله سبب اعتراضات نمایندگان شد و هرج و مرج در مجلس بالا گرفت.
رمضان بشردوست یک عضو مجلس گفت: “حتا اگر کسی قتل می کند، پولیس اجازه ندارد پس از 7 شب به خانه اش هجوم ببرد، این مساله شخصی نیست، شما وکلای ملت هستید، پیشنهاد می کنم که نمایندگان وظیفه هردو متهم را به تعلیق در آورد و به سارنوالی اجازه دهد در رابطه تحقیق کند”.
به گفته او، در صورت که این مساله مصوبه نشود، دادستانی حق ندارد به این مساله رسیدگی کند.
عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نیز گفت که خانه ملت جای چاقو کشی، توهین به یکدیگر و برخورد فزیکی نیست.
آقای ابراهیمی افزود، “اینگونه برخوردها خلاف تعلیم و تربیت فامیلی و انسانی یک وکیل است”.
عبدالله بارکزی نیز گفت: “پارلمان جای زورگویی، لندغری و بدمعاشی نیست؛ اگر عزت مجلس نباشد؛ یک یک مرمی در کلاشیکوف می اندازیم و با آقای همایون دوئیل می کنم”.
زمانیکه آقای همایون می خواست جواب عبیدالله بارکزی را بدهد، بارکزی به طرف دوید و اجازه گب زدن از مسند معاونیت اول را نداد. آقای بارکزی گفت که تو حق نداری از مسند معاونیت اول سوء استفاده کنی و باید از چوکی نمایندگان استفاده کنی.
پس از این، تنش در مجلس بیشتر شد و رییس مجلس نشست پایان نشست امروز مجلس را اعلام کرد.
اما؛ در بیرون تالار شماری از نمایندگان تجمع کرده بودند تا با امضای پیشنهادی وظیفه آقای همایون را به تعلیق در آورند.
نمایندگان می گفتند که آقای همایون همواره نشست های مجلس را به گروگان می گیرد.
پیش از این همایون همایون، رییس مجلس و رییس دبیرخانه مجلس را به اختلاس متهم کرده است. هرچند آقای ابراهیمی این اتهام ها را بی مورد و توطئه علیه خودش دانسته ولی مجلس چهار کمیسیون را برای بررسی این اتهام نیز موظف شده است.