سازمان ملل افغانستان را دوباره در فهرست کشورهای در حال جنگ قرار داده است

اطلاعات روز: دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد «اوچا» گفته که افزایش منازعات مسلحانه و جنگ در افغانستان، منجر شده است که این کشور، از فهرست کشورهای بیرون از جنگ، دوباره در میان کشورهای در حال جنگ شامل شود.
بربنیاد گزارش “اوچا” که روز پنج‌شنبه، 25 عقرب به نشر رسید، از آغاز ماه جولای تا ماه سپتمبر سال روان میلادی، به گونه‌ی اوسط روزانه 80 مورد منازعات مسلحانه و جنگ در افغانستان، به ثبت رسیده است که در شش سال گذشته بیشترین وقایع منازعات مسلحانه را در این کشور نشان می‌دهد.
به نقل از صدای امریکا، در گزارش اوچا، آمده است «ارزیابی استراتیژیک ملل متحد در سال ۲۰۱۷ افغانستان را از میان کشورهای که از حالت جنگی بیرون آمده، در میان کشورهای که در حال جنگ‌اند، شامل کرده است.»
بربنیاد گزارش دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه ملل متحد، در 9 ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۲۹۰ واقعه منازعه مسلحانه یا جنگ، به ثبت رسیده است که نسبت به سال ۲۰۰۸ میلادی، پنج برابر افزایش را نشان می‌دهد.
اوچا گفته است که گسترش جنگ در افغانستان که خشونت‌های مذهبی در کابل، نیز شامل آن می‌شود، موجب تلفات سنگین، برای دوطرف درگیر شده است.
همچنان در گزارش اوچا، آمده است که همکاران صحی این اداره، در سال جاری، ۶۹ هزار بیماری تروما را به ثبت رسانیده‌اند که نسبت به زمان مشابه سال ۲۰۱۶ میلادی، ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *