مسلم‌یار: تلاشی خانه و دفتر همایون همایون به منظور مصونیت اعضای شورای ملی بود

اطلاعات روز: رییس مجلس سنا می‌گوید که به‌منظور مصونیت اعضای شورای ملی طی مکتوبی از ریاست امنیت ملی کشور خواسته است که دفتر آقای همایون همایون، معاون اول مجلس نمایندگان را در شهر کابل تلاشی کند.
فضل‌هادی مسلمیار، رییس مجلس سنا، در نشست دیروز (سه‌شنبه، 30 عقرب) این مجلس گفت که در مکتوب از اداره امنیت ملی خواسته است که «دفتر انجیوی همایون جان» را در کارته سه کابل تلاشی کند.
آقای مسلمیار افزود که این مکتوب را به‌خاطری فرستاده است که اعضای شورای ملی می‌گفتند که آقای همایون یک انجیو دارد که در آن مرکز استراق سمع ایجاد کرده و مکالمات اعضای شورای ملی را شنود می‌کند.
رییس مجلس سنا گفت: «ما با هیأت اداری مجلس نمایندگان نیز در مورد ادعای که صورت گرفته بود نشست داشتیم و همه اعضای شورای ملی می‌گفتند که جان ما مصون نیست. او گفت« مکتوبی را منحیث رییس مجلس سنا و با تایید این مجلس به اداره امنیت ملی کشور فرستاده است تا این ادعا را بررسی کند».
آقای مسلمیار خاطرنشان کرد که مکتوب درخواست تلاشی دفتر انجیوی آقای همایون را برای عزت شورای ملی به امنیت ملی فرستاده و از این کار خود پشیمان نیست.
او تأکید کرد که هیچ گونه دشمنی شخصی با آقای همایون ندارد و اگر او در مورد مجلس سنا ادعا دارد نیز می‌تواند درخواست بررسی به حکومت بفرستد.
همایون همایون، معاون اول مجلس نمایندگان روز دوشنبه‌ گفت که دو مکتوب به امضای نذیر احمد احمدزی و فضل هادی مسلمیار به امنیت ملی ارسال شده و بر اساس همین دو مکتوب دفترش تلاشی شده است.
آقای همایون درخواست تلاشی دفترش را خلاف قانون خواند و گفت که نمایندگان مجلس مصونیت قانونی دارند.
او از معاون دوم مجلس و رییس مجلس سنا خواست در آینده نباید چنین کاری انجام دهند.
پیش از این، محمد اقبال صافی، یک عضو مجلس نمایندگان ادعا کرده بود که معاون اول مجلس در دفترش مرکز استراق سمع کارگذاشته و مکالمات نمایندگان را شنود می‌کند.
هیأت اداری دو مجلس نیز بر اساس این ادعا، به ریاست امنیت ملی کشور درخواست بررسی این موضوع را فرستاده‌ است.
ریاست امنیت ملی کشور نیز روز چهارشنبه هفته‌ی گذشته بر اساس همین مکاتیب و به‌دستور رییس جمهور غنی و اجازه دادستانی، دفتر آقای همایون را تلاشی کردند.
آقای همایون می‌گوید که نیروهای امنیت ملی هیچ چیز مشکوکی را از دفترش پیدا نکرده‌اند.
همچنین روز دوشنبه آقای همایون ادعا کرد که امنیت ملی در هفت استعلام از او بازپرسی کرده است.
اوگفت که امنیت ملی سوال‌های را در مورد دفتر، کرایه دفتر، صاحب اصلی خانه و اینکه کرایه این دفتر را از کجا می‌کند، نیز از او پرسیده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *