پنج قرارداد به‌ارزش ۲.۱ میلیارد افغانی از سوی کمیسیون تدارکات ملی منظور شد

اطلاعات روز: کمسیون تدارکات ملی در نشست روز دوشنبه خود، پنج قرارداد به‌ارزش 2.1 میلیارد افغانی را منظور کرد.
ساخت سرک شورابک الی سپین بولدک ولایت قندهار، ساخت سرک شباشک ولسوالی دره‌‌صوف ولایت سمنگان، تدارک و انتقال ۲۴۰۰۰ بکس «گبیون تحکیماتی» برای ۲۴ ولایت آسیب‌پذیر مربوط وزارت احیا و انکشاف دهات، قرارداد خدمات بیمه‌ی هواپیماها، عمله‌ی پرواز و مسافرین مربوط دَ آریانا افغان هوایی شرکت و تعدیل با افزایش قیمت پروژه‌ی نظارتی سرک جبل‌السراج الی نجراب پنج قراردادی است که از سوی کمیسیون تدارکات ملی منظور شده است.
دفتر رسانه‌های ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که افزون بر تایید این قراردادها، میعاد زمانی پروژه‌ی سرک چاه انجیر الی گرشک ولایت هلمند و میعاد زمانی پروژه‌ی نظارتی سرک څپری الی سرخ‌رود، کابل – جلال‌آباد را نیز تایید شد.
همچنان تمدید قرارداد دیزاین و ساختمان بخش اول سرک هرات- چغچران- گردن‌دیوال و همچنان اعطای قرارداد ساختمان سرک فرخار الی ورسج ولایت تخار رد شده است.
در خبرنامه آمده که پروژه‌ی هرات- چغچران- گردن‎دیوال به‌دلیل عدم ایفای تعهدات و کندی کار از سوی قراردادی و قرارداد سرک فرخار- ورسج به‌دلیل عدم تکمیل کردن معیار و موجودیت تناقضات در اسناد داوطلب پیشنهادی، مورد تایید کمیسیون قرار نگرفت.
کمیسیون تدارکات ملی در رابطه به هردو پروژه‌ فیصله کرده تا وزارت فواید عامه پروسه‌ی جدید تدارکاتی را با استفاده از روش منبع واحد روی‌دست گیرد.
رییس‌جمهور غنی در این نشست به وزارت فواید عامه وظیفه سپرده تا قراردادی‌های خدمات مشورتی و نظارتی پروژه‌های در حال کار را مورد بررسی قرار دهد تا ارزش بازدهی و کیفیت مؤثر در نتیجه‌ی نظارت حصول شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *