جان باس، سفیر جدید امریکا اعتمادنامه‌اش را به رییس‌جمهور سپرد

اطلاعات روز: جان آر باس، سفیر جدید ایالات متحده‌ی امریکا برای افغانستان دیروز (سه‌شنبه، 21 قوس) اعتمادنامه‌اش را به رییس‌جمهور غنی تقدیم کرد.
آقای آر باس در مراسم سپردن اعتمادنامه‌اش گفت که آماده‌ی همکاری با حکومت و مردم افغانستان است تا به‌گفته‌ی او، «یکجا باهم سعی و تلاش جهت تأمین یک آینده‌ی مسالمت‌آمیز، محفوظ و مرفه برای افغانستان را ادامه دهیم.»
سفارت امریکا در کابل با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که آقای باس امور حمایتی ایالات متحده‌ از توسعه‌ی دوامدار اقتصادی و سیاسی افغانستان به‌شمول حمایت از حاکمیت قانون و مبارزه با تمام انواع فساد را نظارت خواهد کرد.
خبرنامه افزوده که او در جریان مأموریت خود روی تلاش‌ها برای آوردن صلح، امنیت و ثبات در افغانستان و منطقه منحیث بخشی از استراتژی ایالات متحده برای جنوب آسیا، بیشتر تمرکز خواهد کرد.
ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان در خبرنامه‌یی نوشته است که سفیر جدید امریکا، از تلاش‌هایش به‌خاطر گسترش بیشتر روابط میان دو کشور به رییس‎جمهور غنی اطمینان داده، گفت که در زمان مأموریت‌اش کوشش خواهد کرد تا فضای همکاری بیشتر میان ایالات متحده‌ی امریکا و افغانستان در عرصه‌های مختلف ایجاد گردد.
آقای غنی ضمن تبریکی به سفیر جدید ایالات متحده‌ی امریکا از همکاری‌های آن کشور با افغانستان در بخش‎های مختلف، قدردانی کرد.
براساس خبرنامه‌ی سفارت امریکا، جان آر باس پیش از این به‌عنوان مأمور مسلکی وزارت امور خارجه‌ی امریکا کار کرده و سابقه‌ی کاری سه‌ دهه خدمات دیپلماتیک را دارد. او از سال ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۷ سفیر امریکا در ترکیه و از سال ۲۰۰۹ الی ۲۰۱۲ سفیر امریکا در گرجستان بوده است. پیش‌تر از آن، او در مأموریت‌های ایالات متحده در عراق، ایتالیا، بلجیم و چاد کار کرده است. او همچنین به‌حیث رییس دبیرخانه‌ی معاون رییس‌جمهور وقت امریکا دیک چینی، مشاور معین وزارت خارجه، رییس اجراییه و رییس مرکز عملیاتی وزارت امور خارجه‌ی امریکا انجام وظیفه کرده است.
در جریان سه سال اخیر سفارت امریکا در کابل توسط هوگو لورنس، کاردار خاص این سفارت رهبری می‌شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *