برای بیش از دو هزار فامیل بی‌بضاعت در بامیان مواد سوخت زمستانی توزیع شد

اطلاعات روز: آمریت مهاجرین و عودت کنندگان ولایت بامیان از کمک‌های مالی سفارت آلمان در افغانستان برای 2222 فامیل عودت کننده، بیجاشده و افراد آسیب‌پذیر این ولایت، مواد سوخت زمستانی توزیع کرد.
عزیزالله امین‌یار، آمر مهاجرین و عودت کنندگان ولایت بامیان می‌گوید که برای هر فامیل 300 کیلو ذغال سنگ به‌ارزش 2500 افغانی توزیع شده است.
آقای امین‌یار می‌افزاید که این کمک‌ها از طرف سفارت آلمان در افغانستان، برای بیجاشدگان و افراد نیازمند در مرکز این ولایت صورت گرفته است و بیش از هشت هزار خانواده‌ی دیگر در ولسوالی‌های این ولایت به کمک‌های اولیه و زمستانی ضرورت دارند.
امین‌یار هم‌چنان می‌گوید از سال 1382 تا به‌حال در ولایت بامیان حدود 3500 فامیل بیجا شده‌اند که 350 فامیل آن‌ها بیجاشد‌گان از ولایات مختلف‌اند که به اثر ناامنی به بامیان آمده‌اند و متباقی آن بیجاشدگان داخلی بامیان از اثر حوادث طبیعی، خشک سالی متعدد و فقر اقتصادی اند.
ادامه‌ی جنگ و ناامنی در افغانستان باعث مهاجرت و بیجاشدن بخش بزرگ از شهروندان کشور شده است. آقای امین‌یار با اشاره به این موضوع گفت اگر حکومت مرکزی در قبال بیجاشدگان اقدام نکند، به زودی اطراف و نقاط دوردست کشور خالی از سکنه خواهد شد.
دو ماه پیش نیز برای 700 خانواده بی‌بضاعت و بیجاشده، لباس‌های گرم زمستانی و پول نقد از سوی اداره امور مهاجرین بامیان با کمک مالی مؤسسه هبیتات توزیع شده بود.