غنی خطاب به نیروهای امنیتی کشور: پایگاه‌های دشمن را نابود کنید

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور خطاب به نیروهای امنیتی گفته است که سال 1397 سال «ابتکارعمل» برای حاکمیت سراسری دولت در کشور باشد و پایگاه‌های«دشمن» باید نابود شود.
آقای غنی امروز(جمعه، 29جدی) از قول اردوی نیروهای ویژه( کماندو) دیدار کرده و از عمل‌کرد این نیروها سپاس‌گذاری کرده است.« از این که در هیچ میدان نبرد، عقب نشینی نکرده و دشمن را همواره زبون ساخته و پلان‌های تان را عملی کرده‌اید، تشکر می‌کنم.»
بربنیاد خبرنامه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری آقای غنی گفته است که برنامه‌های نیروهای امنیتی به سرعت در حال عملی شدن است.
رییس‌جمهور نیروهای امنیتی را ممثل وحدت ملی خوانده و گفت که نیروهای امنیتی متعهد به وحدت ملی و تطبیق کننده قانون است و سیاست‌های خرد و کوچک در چوکات نیروهای امنیتی جا ندارد.
آقای غنی با اشاره به این که از نام کماندوها« لرزه به دشمن می‌آید» تاکید کرد که باید از این نیروها استفاده‌ی درست شود.
رییس‌جمهور بیان داشت که وزارت دفاع ملی «فورمول تغییر جنگ» را پیدا کرده و امسال تلفات نیروهای امنیتی کاهش یافته است.
او تاکید کرده است که رقم تلفات نیروهای امنیتی باید بیشتر از این کاهش یابد.
آقای غنی خطاب به نیروهای امنیتی گفته است:« سال ۱۳۹۷ باید سال ابتکار عمل برای حاکمیت سراسری در کشور باشد و ولسوالی‌های که به مرکز دوام‌دار دشمن مبدل شده‌اند، باید هدف قرار گیرند و دشمن نباید فرصت برای ایجاد پایگاه دایمی داشته باشد.»
وی از کارکرد نیروهای کماندو روی پروژه‌های زیربنایی کشور تشکر کرده، گفت که موقعیت افغانستان باید به سرمایه‌ی بزرگ مبدل گردد.
رییس‌جمهور گفته است که پروژه‌های مهم مانند تاپی، خط آهن مزار- هرات و بندهای آب که زیر کار است، از پروژه‌های حیاتی اند.
آقای غنی دلیل اعلام راهبرد جدید امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا را، دیپلوماسی فعال حکومت افغانستان و شجاعت نیروهای امنیتی عنوان کرده است.
رییس‌جمهور گفته است که باید به خانواده‌های شهدای نیروهای امنیتی توجه شود.
وی افزوده که رهبری حکومت به منظور تقویت بیشتر نیروهای کماندو برنامه‌های لازم روی دست گرفته و تا چند هفته‌ی دیگر برای تقویت نیروهای هوایی نیز برنامه‌های مشخص ترتیب داده خواهد شد.
در این مراسم جنرال بسم الله وزیری، فرمانده‌ی قول اردوی عملیات‌های خاص(کماندو) در رابطه به برنامه‌های آموزشی، تجهیز، اکمالات و سطح آمادگی‌های نیروهای کماندو به آقای غنی گزارش داده و گفته است:«هدف اساسی ما این است که با برنامه‌های که داریم، به هدف تعین شده که حاکمیت بر تمام جغرافیای کشور است، نایل آییم و هم‌چنان بتوانیم زمینه‌های تطبیق پروژه‌های بزرگ زیربنایی را در کشور فراهم سازیم.»
طارق‌شاه بهرامی، وزیر دفاع نیز گفته است که نیروهای امنیتی برنامه‌های گروه‌های تروریستی را «نقش برآب» کرده و مسیر جنگ را تغییر داده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *