کرزی از کمک‌های نظامی روسیه به پاکستان حمایت کرد

اطلاعات روز: حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان در یک گفتمان که در دهلی جدید پیرامون بررسی وضعیت افغانستان برگزار شده است، از کمک‌های نظامی روسیه به پاکستان اعلام حمایت کرده است.
به نقل از طلوع نیوز؛ ایگور مورگلوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که کشورش برای کمک در مبارزه با دهشت افگنی، جنگ افزار در اختیار پاکستان قرار داده است.
آقای مورگلوف گفته:« ما بخاطر تقویت توانایی‌های ضد دهشت افگنی پاکستان به این کشور جنگ افزار فراهم می‌کنیم. ما چندین هلیکوپتر را به پاکستان فروختیم تا آنها با استفاده از آن با دهشت افگنی مبارزه کند. چنانچه شما می‌دانید که پاکستان نیز از ناحیه دهشت افگنی رنج می‌برد. پدیده تروریسم یک تهدید برای همه ما است».
در همین حال آقای کرزی پاکستان را یکی از کشورهای قربانی تروریسم خوانده و گفته است که رابطه‌ی روسیه با پاکستان یک موضوع «تازه» است.
آقای کرزی گفت:« رابطه پاکستان و روسیه یک چیز تازه است. اما؛ این رابطه به اندازه نفوذی که ایالات متحده بر پاکستان دارد قابل مقایسه نیست. آنقدر که نهاد استخباراتی امریکا بر استخبارات پاکستان نفوذ دارد، روسیه بالای این نهاد ندارد.»
وی گفته است:«جنگ افزارهای امریکایی نزد پاکستان، نود درصد بیشتر از جنگ افزارهای روسیه در آن کشور است. هنگامی که امریکا دادن جنگ افزار را به پاکستان متوقف کرد، در آن صورت، از روسیه نیز می‌خواهیم تا همین کار را بکند».
حامد کرزی، در بخش دیگر از سخنانش، می‌گوید که «مافیای غربی» از کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان سود می‌برند و افغان‎ها بدلیل جنگ و ناامنی مجبور می شوند که کوکنار کشت کنند.
آقای کرزی هم‌چنین از موقف گیری ترمپ در برابر پاکستان نیز پشتیبانی می‌کند و از او می‌خواهد که بر اسلام آباد بیشتر فشار بیاورد.
وی گفته است که اگر امریکا بخواهد «شکست» خود در افغانستان را جبران کند، رابطه‌اش را با پاکستان تغییر دهد.
این در حالی است که در اول سال 2018 میلادی دونالد ترمپ اعلام کرد که امریکا سالها فریب پاکستان را خورده است.
اکنون کمک‌های نظامی امریکا به پاکستان در حالت تعلیق قرار دارد.