سه شهروند افغانستان در نتیجه‌ی سوختن موتر حامل‌شان در ایران جان باختند

اطلاعات روز: مسئولان نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در ایران تأیید کرده‌اند که در پی وقوع یک حادثه‌ی ترافیکی در ولایت یزد این کشور، سه مهاجر افغان جان باخته‌اند.

مرتضا خرمی، اتشه‌ی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان در شهر زاهدان ایران گفته که این رویداد دو روز پیش (چهارشنبه، ۱۴ جوزا) در منطقه‌ی «مهریز» ولایت یزد رخ داده است.

بی‌بی‌سی فارسی به نقل از گفته‌های آقای خرمی گزارش کرده که موتر حامل این افراد در این حادثه سوخته است. این موتر ۱۴ سرنشین داشته است که شامل یک شهروند پاکستانی و ۱۳ شهروند افغانستان می‌شدند.

در همین حال «خبرگزاری تسنیم» ایران به نقل از مسئولان امنیتی این کشور گفته است که در این حادثه دست‌کم سه نفر از اتباع «بیگانه‌ی غیرمجاز» کشته و هشت نفر دیگرشان زخمی شده‌اند.

کشته‌شدگان در صندوق عقبی موتر بوده‌اند و به دلیل آتش‌سوزی در داخل صندوق عقبی جان داده‌اند.

مسئولان امنیتی ایران گفته‌اند که موتر حامل این افراد پس از آن دچار حادثه شده است که از یک ایست بازرسی پولیس متواری شده بود. به ادعای آنان، این موتر بدون توجه به تیر هوایی پولیس با تایر پنچر هشت کیلومتر به مسیر خود ادامه داده که در نتیجه بر اثر داغ‌شدن رینگ‌ها آتش گرفته است.

اما اتشه‌ی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان در شهر زاهدان به نقل از گفته‌های یکی از بازماندگان گفته است که این موتر بر اثر تیراندازی پولیس ایران آتش گرفته است.

با این حال، سفارت افغانستان در تهران در اطلاعیه‌ای گفته که تحقیقات خود را در مورد شناسایی هویت کشته‌شدگان و چگونگی وقوع این رویداد آغاز کرده است.

ایران از کشورهای بد از نقطه‌نظر مصونیت ترافیکی در جهان خوانده می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *